Bra hojvägar i Malmö med omnejd?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Tjenare allihopa

Har börjat på min första hoj säsong och har bara bott i Malmö ett år.
Så nu söker jag bra vägar att leka av mig på, kurviga 70 och 90 vägar är att föredra.

Bor ett stenkast från Mobilia och behöver städer/samhällen/väg nummer att sikta på

Mvh

Ligger tråden i fel forum ber jag om ursäkt och moderator kan flytta den dit den är mer lämpad

Det bästa du kan göra är att följa med ut med Malmö samåkning eller med RR, så kommer du hitta många trevliga vägar. Finns en del kartor i RR (Radical Riders) forumsdel.
Samt BIKE har lite kartor på sin sida också, heter vägtips har jag för mig!

I Malmös närhet finns det få bra hojvägar (jag vet då jag tyvärr har bott i staden i några år). Du får åka bortåt Österlen eller ta dig uppåt nordvästra Skåne för att hitta de finare vägarna. Antagligen kommer ett gäng skåningar säga emot mig nu men det är för att de inte vet bättre.

Det bästa du kan göra är att följa med ut med Malmö samåkning eller med RR, så kommer du hitta många trevliga vägar. Finns en del kartor i RR (Radical Riders) forumsdel.
Samt BIKE har lite kartor på sin sida också, heter vägtips har jag för mig!

Bike hade några bra tips, provade ett utav dem nu precis

Åk E65 mot Svedala > Sväng av vid Svedala C / 108 Lund > Följ denna väg mot Lund > Sväng av vid Klågerup/Bara > Sväng av mot Mölleberga (underbar kurvig 70 väg) > Efter det kan man välja mellan att åka till Malmö igen eller fortsätta mot annan destination.

I Malmös närhet finns det få bra hojvägar (jag vet då jag tyvärr har bott i staden i några år). Du får åka bortåt Österlen eller ta dig uppåt nordvästra Skåne för att hitta de finare vägarna. Antagligen kommer ett gäng skåningar säga emot mig nu men det är för att de inte vet bättre.

Österlen ska vara riktigt trevligt har jag hört, får prova på det nästa vecka någon dag.

Last edited:
Gaah! hur har jag kunnat missa den där vägen :huvet
Bara området har blivit lite av en favorit, bara man kommer in i det området kan man slingra sig runt på dom fina små vägarna i timmar :)

True true.

Det kanske låter gay men med ett Monster så är 'knäskrap' på alla av- och påfarter kring Svågetorp och nya arenan hur kul som helst.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti