Bra hjälm ?

Gluecifer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Honda CBR 600
Hej!

Funderar på att köpa en ny hjälm, har en rätt risig idag som kostade runt 1k när jag köpte den, blir imma repor samt låter mycket = inge vidare.

Det jag söker är en svart gärna mattsvart hjälv med svart visir och ska så ljudtät som det går för de pengarna som jag vill lägga ut på en ny hjälm dvs ca 3k.

Gärna imfri samt reptålig.

Någon som har några tips på hjälmar som skulle funka ??

// Jeppe

AGV XR-2 kan du få i mattsvart. Är själv spekulant på en sådan...

Sen är det förståss det vanliga. Pröva och se om hjälmen passar din skalle...AGV sitter finfint på mig.

I mattsvart ser X-R2:an ut såhär:

Bifogat

• 13.jpg
    13.jpg
    5.6 KB · Visningar: 277
Finns de här som tycker Raid:en är så bra att de har på dem när de surfar på Forumet :D

Bifogat

• raid.jpg
    raid.jpg
    48.6 KB · Visningar: 264
X-Lite 801 sitter jävligt bar på mig iallafall och är tyst (iallafall i 100). Finns i mattsvart och antracit plus massa andra.

X_801_16.JPG

Gluecifer skrev:
Hej!

Funderar på att köpa en ny hjälm, har en rätt risig idag som kostade runt 1k när jag köpte den, blir imma repor samt låter mycket = inge vidare.

Det jag söker är en svart gärna mattsvart hjälv med svart visir och ska så ljudtät som det går för de pengarna som jag vill lägga ut på en ny hjälm dvs ca 3k.

Gärna imfri samt reptålig.

Någon som har några tips på hjälmar som skulle funka ??

// Jeppe

Annars, gå in på www.mcpoolen.se klicka på "rea" knappen sen har du denna hjälm till salu & 30% rabatt på den.
3595 :- osså 30% =2516 kr för en ARAI NR5

Bifogat

• svart.gif
    svart.gif
    20.5 KB · Visningar: 250
cbjorkman skrev:
AGV XR-2 kan du få i mattsvart. Är själv spekulant på en sådan...

Jag har själv precis köpt en sån.. hur nöjd som helst. Fast jag beställde den från england och fick då sånt där Dubbel D-ring racing spänne, Men fungerar lika bra de med

2772:- kostade den bara + frakt då och jag köpte ett AGV silver visir till oxå kostade typ 550:-
Frakten skulle gå på 450:- men jag köpte massa mer grejor så de blev inte så mycket per grej för mig..

... tänk bara på att mattsvart hjälm syns jätte bra... not
Kompetera med svart ställ och svart hoj också så kan du räkna med att INGEN ser dig i backspegeln... :crash

/moraltant

triple skrev:
Kompetera med svart ställ och svart hoj också så kan du räkna med att INGEN ser dig i backspegeln... :crash

/moraltant

ska bara lacka om MC'n från röd till svart så är jag där :D

Köpte en shoei raid för ett par veckor sen, är riktigt nöjd me den. Passformen e super, på min skalle iaf. Syrran köpte oxå en. :rolleyes:

Kolla in KBC hjälmar, ett tips... :tummenupp

www.pmc-bike.se (Svenska Importören)
www.kbchelmet.com (Tillverkaren)

Prisvärda kolfiber/kevlar hjälmar i olika modeller. Har precis köpt mig en VR1 och den verkar riktigt sjysst. Finns i färgen "dark chrome" också, riktigt sjysst... :D

Last edited:
triple skrev:

/moraltant

Så ser ju jag ut när jag e ute och åker hoj :(

Jag har en shoei raid jag är inte så nöjd med den, den är instabil i hög fart tycker jag.

Satsa på en shoei Z-one istället.

Köpte en Shoei Raid, mattsvart för <3000 kr och tycker den är grymt bra. Får inte ont i pannan, är tyst samt sitter kanon.

/n

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...