Någon som har bra tips på bra DC-hubbar som tillåter att man kör "passive mode"?
Det första ni säkert undrar är varför man i huvudtaget vill köra passive?
Well, verkar som jag är tvungen via min ISP (Tele 2 & 10/100mbit).
Det går logga in i tex Ancient mfl men då kan jag inte ladda ner från folk eller hämta fillistor. Dom kan däremot ladda från mig.
Då kommer nästa fråga om jag öppnat porten i routern? JA
Har jag motsvarande portar i routern angivna i DC? JA
Har jag angivit min externa wan-adress i DC (och inte den interna routeradressen) ? JA
Tyvärr har jag inte fått det att fungera på något sätt förutom i passivemode, så åter till första frågan - vet ni några bra hubbar med bra fart?
Som plan B, Vilka är dom bästa Torrensidorna och även där snabbdownload kan tom tänka mig betala för någon tjänst.
Givetvis är det bara Shareware jag söker
/955i
Det första ni säkert undrar är varför man i huvudtaget vill köra passive?
Well, verkar som jag är tvungen via min ISP (Tele 2 & 10/100mbit).
Det går logga in i tex Ancient mfl men då kan jag inte ladda ner från folk eller hämta fillistor. Dom kan däremot ladda från mig.
Då kommer nästa fråga om jag öppnat porten i routern? JA
Har jag motsvarande portar i routern angivna i DC? JA
Har jag angivit min externa wan-adress i DC (och inte den interna routeradressen) ? JA
Tyvärr har jag inte fått det att fungera på något sätt förutom i passivemode, så åter till första frågan - vet ni några bra hubbar med bra fart?
Som plan B, Vilka är dom bästa Torrensidorna och även där snabbdownload kan tom tänka mig betala för någon tjänst.
Givetvis är det bara Shareware jag söker

/955i