Bra broderi i Stockholm

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Planerar att brodera in namn, startnummer etc på lite kläder.
Ett alternativ är att köpa en brodyrmaskin men det känns som lite overkill.

Därför tänkte jag kolla om ni känner till någon bra broderi-butik i Stockholms-området som broderar kläder till en rimlig kostnad?

Många firmor som pysslar med reklamtryck på t-shirtar och liknande brukar kunna fixa brodyr också. Men då blir det inte billigt. Själva startkostnaden för att ta fram ett original av brodyren (om det är något annat än bara vanlig text i ett normalt teckensnitt, t.ex. en logga) landar på från någon tusenlapp och uppåt, och sedan tillkommer en kostnad på ca 50-100kr/plagg som ska broderas.

Kort sagt så är broderier krångligt och dyrt, men är det någon som kan sina saker som gör det så blir det snyggt.

Eller om jag ska svara på din fråga:
Ingen aning om vilka firmor som är bra och billiga på det i sthlm. :)

Är det verkligen så dyrt? Vill minnas att det fanns nasare med brodermaskiner på diverse marknader i landet förr. Här finns det små stånd i köpcentrumen som broderar allt från kepsar till jackor.

Din fruga får väl hjälpa till med racingsatsningen, det var väl en hela familjen grej för er? ;) Ska jag vara lite seriös så kontakta denna firma. http://www.swedishmerch.com/
Jag försökte sälja in en sån här till henne men jag vet inte vad den kostar, verkar dock vara precis vad man skulle behöva :)
http://www.singer.se/Produkter_details_futura150.htm

Ska kolla länken :tummenupp

Många firmor som pysslar med reklamtryck på t-shirtar och liknande brukar kunna fixa brodyr också. Men då blir det inte billigt. Själva startkostnaden för att ta fram ett original av brodyren (om det är något annat än bara vanlig text i ett normalt teckensnitt, t.ex. en logga) landar på från någon tusenlapp och uppåt, och sedan tillkommer en kostnad på ca 50-100kr/plagg som ska broderas.
Har gjort till företaget tidigare och då kostade brodyrkortet 1500:- :gnissla

Last edited:
Dom här har jag handlat ifrån några ggr: www.mera.se Riktigt snyggt å vad jag kan minnas var det inte så dyrt heller. Jag beställde bara vanliga märken, men det står på hemsidan att man kan beställa både väldigt stora märken, och ryggmärken.

Min brodyr görs av min syslöjdslärare från högstadiet. Skolan köpte in en sådandär datorstyrd maskin men läraren (60+) kunde aldrig förstå sig på den så jag fick sätta mig in i det. Numera står maskinen i ett hörn och tas bara fram när jag kommer på besök då dagens ungdom inte förstår sig på program skrivna till win3.11:näsblod

Du har väl barn i skolåldern be dem kolla med slöjdläraren...:D

Rödakorset, borde kosta ungefär gratis. Alt, kan du ge dem 200kr till nästa insamling. :D :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti