Bra billig hjälm med clean design?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Letar en hjälm som ska få åka med på min Duke :)
Svart skinnställ och grön/lime svart hoj. Vill ha en billig hjälm som man kan andas i, och inte immar igen.

Ska helst ha ett visir utan insyn. Vilket är bäst, tonat eller spegelglas?

Vill hitta något långt under 2000kr helst

Jag funderar på att köpa en Nolan N61 Fashion, men min storlek finns inte hemma just nå så jag kan inte ge något konsument-test, men riktigt snygg är den röda iaf. 1495:-

Rigge skrev:
Jag funderar på att köpa en Nolan N61 Fashion, men min storlek finns inte hemma just nå så jag kan inte ge något konsument-test, men riktigt snygg är den röda iaf. 1495:-

Såg okej ut. Lagom mycket klistermärken och skit. Skulle vara kul att få höra kommentarer från någon som har en

Jag slänger med en bild, den ser ut att ha konstig form men den ser bättre ut egentligen.

Bifogat

• n61_15.gif
    n61_15.gif
    21.5 KB · Visningar: 418
Toppluva med solbrillor kanske?? :D
SNÅLA INTE PÅ HJÄLMEN FÖR I H__VETE!!!

du har bara ett huvud och det går inte att transplantera ett nytt...

Köpte en av de nya Nitro hjämarna för ett par veckor sedan. Den är i mitt tycke prisvärd. Glasfiber, dubbla d-ringar, bekväm, IMMAR INTE trotts en storflåsare som mig. Lite högljudd dock.

Spana runt hos mitonga *orkar inte leta upp länken nu, måste sova*

ROOF:s nya är jävligt snygga tycker jag. De där med Viper strajpsen rätt äver :kär Men de är ju iof inte så billiga å andra sidan :rodnar

Tycker du kan snåla in på nått annat än hjälmen, vill inte gärna ligga bakom och se ditt huvud mosas som en vattenmelon, den dag du kraschar :gråta

Själv har jag spanat in en hjälm som jag hittade i en bike tidning... Jag undrar om någon vet om den eller märket är bra och vart man kan köpa den?? Den heter Airoh Mathisse
Pris: 1499:-

Bifogat

• hjälm.jpg
    hjälm.jpg
    13.1 KB · Visningar: 273
Calle NSR skrev:
Själv har jag spanat in en hjälm som jag hittade i en bike tidning... Jag undrar om någon vet om den eller märket är bra och vart man kan köpa den?? Den heter Airoh Mathisse

Den finns väl hos de flesta Mc tillbehör försäljarna tror jag.

Det är väl en sån där som man kan lyfta upp käkpartiet? Känns lite.. Guldvinge-touring tycker jag :D (kan bero på att jag bara sett sådana som har jaft dem.. :rolleyes: )
Men de måste ju vara väldigt praktiska.

Airoh är väl ganska nytt märke by the way :confused: , så den kanske inte kommit ut överallt än?

fan köp riktiga grejor....Å en sak till....designen tröttnar man la på efter en vecka.....

stilrent typ en Arai Condor.....okej, lite dyr, men fan så bra...

som sagt...

snåla inte...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back