Bra öronproppar

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
CBR 1000 RR -08
Undrar om det finns speciella MC-öronproppar.
Har ett par som är cylidriska till formen. Som ett avkapat rör. Man rullar dem lite så att de blir mindre sen sväller de i örat. Billiga och bra trodde jag. Men jag hör vindbruset vilket är störande. Det dova försvann men vindbruset är ett jäkla aber.
Tips någon?

Har ett par som är cylidriska till formen. Som ett avkapat rör. Man rullar dem lite så att de blir mindre sen sväller de i örat. Billiga och bra trodde jag. Men jag hör vindbruset vilket är störande. Det dova försvann men vindbruset är ett jäkla aber.
Tips någon?

Apotekets- bra och billiga
Mack´s öronproppar
Medical Market av silikon 2 par Varunummer: 286666 47 k Jämförpris: 23,50 kr / par

Silikon. En storlek

Ska ej användas vid dykning. Flergångspropp.

Skyddar mot vatten och dämpar buller. När sömnen störs av ljud, när du vill undvika att få vatten i öronen.
Om Mack´s öronproppar
Lämpliga användningsområden är i bullriga miljöer, när sömnen störs av ljud, när du vill undvika att få vatten i öronen. Får ej användas vid dykning under 3 meter.

Proppen rullas till en boll som placeras över hörselgångens öppning och plattas till så att det blir lufttätt. Proppen ska således inte tryckas in i hörselgången. Kan återanvändas.

Tips någon?

Kommer inte ihåg var jag köpte mina men de är av julgransvarianten. Musiker brukar använda den typen. De sitter bra och filtrerar bort icke önskvärt ljud.

Hittade ett exempel på vad jag menar.
http://www.killnoise.com/?affiliate_pro_tracking_id=10:3:SE

Last edited:
Jag hade precis samma som du talar om i ditt inlägg, dom man rullar ihop, sne köpte jag silikon proppar men dom tenderade i att lossna när man svettas lite ;)

Sen nu i helgen åkte jag och köpte ett par proppar från märket moto gp. Har aldrig haft bättre, enkla att föra in, eliminerade vindbruset helt, samt sänkt ljudnivån markant av allt, kostade 300kr och det var värt rakt av enligt mig, behöver aldrig mer köpa några andra. Klockrena och jag rekommenderar dom starkt...

Äh jag brukar ta en näve varje löning på jobbet. Sådanna Gula ifrån Skydda.
Funkar jättebra.

Skulle hellre höra med apotekets permanenta öronproppar. Dom är gröna eller blå beroende på storlek. Funkar bättre, kostar mindre i längden och spar på miljön. Kan inte bli bättre. :)

Back