Brådskande hjälp sökes!!

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Står i begrepp att köpa ett helsystem till smc'n.
Då det slog mig att jag inte har den blekaste vad den visuella skillnaden är..

Så kom gärna med förslag på hur jag kan kontrollera att det är the real deal..
För jag behöver verkligen inte ett org sydtem till:/

Det är ett leovince sbk system tydligen..

Tacksam för snabba svar!!

Så ja. Lugn nu... Stressa lite mindre så ska det nog gå bättre att formulera frågan så vi förstår vad du egentligen undrar över.

Du har alltså nån sorts Leovince system till din Husqvarna Silverpil och du vill inte råka köpa ett till av misstag, eller?

Så ja. Lugn nu... Stressa lite mindre så ska det nog gå bättre att formulera frågan så vi förstår vad du egentligen undrar över.

Du har alltså nån sorts Leovince system till din Husqvarna Silverpil och du vill inte råka köpa ett till av misstag, eller?
Nja, han har ett originalsystem, men vill köpa ett Leo Vince, och vill vara säker på att det är ett äkta Leo Vince som är till salu, inte en kopia eller original som är dekaltrimmat ;)

I regel så har helsystem fler delar än originalsystem som normalt består av grenrör, kat/exxup och slutburk.

På eftermarknadssystem så är det ofta stosar(små rör in mot cyl) separata brickor som fäster stosarna med, grenrör med öglor för fjädrar, mellanrör(ersätter kat), anslutningsrör och slutburk.

Enklast är att se om det är öglor på grenrören för fjädrar vilket det inte brukar vara på original samt att dom inte brukar sitta ihop som en enhet som original ofta är!

Nu har jag utgått ifrån en radfyra så har du en Twin kan det vara annorlunda!

kolla på lovince hemsida hur det ska se ut och jämför med det du tänker köpa?

Har ägt en sån hoj och haft detta system monterat. :fakta

Såhär ska de se ut: http://www.leovince.com/en/catalog-...assaggio_standard_690_smc_i_e_2008_2010/14001

Förstår inte riktigt ditt problem, men antar att du ser skillnad på Original och Leo. Så frågar är förmodligen: Hur du undviker att det inte är någon kopia eller liknande?:confused:

Vart har du tänkt att köpa det?
Glöm inte att du "bör" ta upp luftburken, plocka bort spärren på 2.an samt mappa om hojen samtidigt. Då kan du slanga hela vägen till Rosen:)

Ser du inte likheten på ditt original system och ett annat?

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back