Bränslepump till FZR 1000

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Min bränslepump har tröttnat efter lång och trogen tjänst, och nu funderar jag på om den är utbytbar mot en universal sådan från biltema a 299 kr. Om svaret är ja så är följdfrågan bör jag inhandla sug- eller tryck-modellen?

Vet inte hur just Biltemas pump ser ut, men jag köpte en på Mekonomen som bara vara att bulta dit, så fungerade det på en gång. Möjligtvis böt jag kabelsko för att det skulle passa.
0,1 bar ger den. Efter som att pumpen sitter lägre än tanken spelar den nog ingen roll vilken pump du väljer.

Mats757 skrev:
2641224 Vet inte hur just Biltemas pump ser ut, men jag köpte en på Mekonomen som bara vara att bulta dit, så fungerade det på en gång. Möjligtvis böt jag kabelsko för att det skulle passa.
0,1 bar ger den. Efter som att pumpen sitter lägre än tanken spelar den nog ingen roll vilken pump du väljer.

Oki tackar för det. Vad jag kan se så befinner sig tanken en bit nedanför pumpen medans flottörhusen i sin tur ligger aningen ovanför pumpen. Jag lär nog prova med sugpumpen på 0.1 bar här:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=89458

Nu sitter den nya pumpen på plats. Den var något större än original, varför gummistroppen som fanns där nu har ersatts av buntband, men förövrigt passade den in på samma ställe. Jag körde en runda på ca en mil och allt verkar fungera bra. Nu har jag en BiltemaYamaha :tungan

*/ ?>
Back