Bränslepump Cbr -93. Vad funkar?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Bränslepumpen till min Cbr 900 -93 gav upp förra hösten och jag provade att köra utan ett tag.
Det verkade fungera, men jag är ändå lite nojig för att den får för lite bensin.

Min undran är, Vet någon om det fungerar med något annat märkes bränslepumpar eller är det helt åt skogen? T ex zx9, som har ung samma motorstorlek. Har hört ngt om att Blackbirden har snarlika pump också.

En ny gick på ca 2000 och det känns inte direkt berättigat, sedan finns väl risken att en begagnad från min årsmodell är på väg att ta slut likväl som min gjort.

Tacksam för svar!

//Johan W

Det borde väl funka med nästan vilken som helst. En kompis tog en R1:a pump av mig till sin 92:a blade när hans pajjat och det funkade.

Det lät lovande, har fått ett erbjudande om en R6 pump. Har du ngt begrepp om hurvida det spelar ngn roll med motorstorleken.?
Jag är ingen överdängare på mekaniken i en pump.

//Johan W

Går det att justera in på pumpen,
Eller är det bara att köpa en pump som suttit på en 900cc och över.?

jag skulle inte bry mej om kubik måttet, snarare Hk/L. Och eftersom alla "vassare" hojar har hög liter effekt så funkar nog alla pumpar. Kan tänka men att en pump från någon 34hk 70tals kawa inte funkar. Allt handlar ju om att den måste kunna leverera tillräckligt med soppa. Å alla hojar över 100hk drar ju snarlikt lika mycket bensin.

UrbanTiger skrev:
Det var inte det att den skulle vara från en 900 kubikare. Alltså pumpeffekten ska vara minst 900cl per minut... alltså 9 deciliter eller 900cc per minut.

Då torde det troligen funka med en pump från vilken nyare sporthoj som helst med förgasare då. Även 600cc borde väl ha en tillräcklig pumpeffekt.

Iaf om de har snarlika effekt, som ngn ovan skrev.?

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Förmodligen funkar det hur bra som helst. Annars Biltema :tummenupp

Jo jag kikade på länken, hade en R6 pump på G för 300, å tänkte slå till på den. Tack för all upplysande info :tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan