Bränna nerladdad DVD

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Jag vill bränna ut en nerladdad DVD, den är i rar filer.

Hur göra?

Hängde tydligen med en nfo fil också, ska man stoppa in den i nero så den får packa upp o sen bränna eller?

Inte så haj på o bränna från rar, typ första gången.

Tacksam för svar.

Solid snake skrev:
Jag vill bränna ut en nerladdad DVD, den är i rar filer.

Hur göra?

Hängde tydligen med en nfo fil också, ska man stoppa in den i nero så den får packa upp o sen bränna eller?

Inte så haj på o bränna från rar, typ första gången.

Tacksam för svar.

I nfo-filen står det du behöver veta om det du skall bränna.
Öpnna den genom att högerklicka på filen och välj därefter att öppna den med wordpad eller notepad.

Använd winrar för att packa upp rar-filerna och bränn sedan iso-filen (eller img-filen) med antingen Nero eller dvd decrypter.

Nu får jag krupp! :mad:

På min dator står det att det är RAR filer, flyttar över hårddisken på en annan dator som har DVD brännare som säger att det är en R00 fil osv upp till 96 tror jag det slutar på.

Den packar inte upp dom med andra ord, jag har Win RAR på den datorn också.

Vafan e det nu som felar? :kulspruta :3freak

Solid snake skrev:
Nu får jag krupp! :mad:

På min dator står det att det är RAR filer, flyttar över hårddisken på en annan dator som har DVD brännare som säger att det är en R00 fil osv upp till 96 tror jag det slutar på.

Den packar inte upp dom med andra ord, jag har Win RAR på den datorn också.

Vafan e det nu som felar? :kulspruta :3freak
I mappen med rar-filerna så finns det filer som slutar på .r01, .r02, .r03 osv. Men också en som slutar på .rar

Öppna .rar-filen och extracta innehållet. Behöver du hjälp så finns jag på msn

Man behöver inte ens klicka på den fil som heter .RAR, det räcker med att högerklicka på någon av dem och välja "WinRAR->Extract here". Sen får man säja åt NERO att "Recorder->Burn Image" och välja "*.*" och välja .IMG filen. Använd defaultvärden som NERO föreslår. Aktivera "Close Disk", vissa spelare får krupp om man lämnar disken öppen för fler "Sessions".

Tack kaZmur o anders, ska fixa mer imorn, pallar inte nu. :)

Solid snake skrev:
Tack kaZmur o anders, ska fixa mer imorn, pallar inte nu. :)

Alla filer som heter .RAR eller .Rxx eller .xxx (001, 002, 003 osv) är egentligen rar-filer. Grejen är ju att det är ett stort rar-arkiv, som är uppdelar i 15MB-klumpar. Extrahera den första (.RAR eller .001) så tar den automatiskt och extraherar alla delar av rar-arkivet, och ut kommer en bautifil på 700MB (CD) eller ca 4GB (DVD). Bränn denna.

Skalman skrev:
Alla filer som heter .RAR eller .Rxx eller .xxx (001, 002, 003 osv) är egentligen rar-filer. Grejen är ju att det är ett stort rar-arkiv, som är uppdelar i 15MB-klumpar. Extrahera den första (.RAR eller .001) så tar den automatiskt och extraherar alla delar av rar-arkivet, och ut kommer en bautifil på 700MB (CD) eller ca 4GB (DVD). Bränn denna.

Om det är på en dvd skiva så är filerna 47,829mb och för en cd 14,649mb om man ska vara exakt :) förutom dom sissta som brukar vara minder beroende på hur stor slutfilen är

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT