bränna dvd

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har brännt en dvd ... köpte +r dvd skivor. Men sen när jag testar skivan i en tv som har inbyggd dvd så vill den inte starta .
testar även skivan i Power dvd på datorn. Men då hänger sig power dvd och stängs ned... i mediaspelaren kunde jag dock spela upp skivan...
va beror detta på ?? nåt fel ja gör.. eller har ja fel skivor eller va e de :confused:

ambulans skrev:
Har brännt en dvd ... köpte +r dvd skivor. Men sen när jag testar skivan i en tv som har inbyggd dvd så vill den inte starta .
testar även skivan i Power dvd på datorn. Men då hänger sig power dvd och stängs ned... i mediaspelaren kunde jag dock spela upp skivan...
va beror detta på ?? nåt fel ja gör.. eller har ja fel skivor eller va e de :confused:
#Har du budget skivor eller lite mer märkes skivor (stor inverkan)
#Vilken hastighet har du brännt i (stor inverkan)

ja man e ju helt ny på det här.. första dvd som jag brännt.
det är skivor från claes olsson... 25 st för 229 spänn..
har ju hört talas om att det finns både plus skivor och minus skivor åxå... va spelar de för roll ?? ja har plusskivor ser jag.
konstiga e ju att de funkar i mediaspelaren men inte i dvd spelaren som e inbyggd i tv´n jag har i sovrummet... ??
hm.. vet inte vilken hastighet ja brände i... det stog max hastighet , men hur många gånger det va vette 17 :confused:
skivorna tål 8 ggr , så står de på dom allafall... men hur många ggr det blev bränt i vet jag inte. :va

R1 Uffe skrev:
#Har du budget skivor eller lite mer märkes skivor (stor inverkan)
#Vilken hastighet har du brännt i (stor inverkan)

Vad är det för fil typ du har bränt då? mediaspelare har ju oftast fler codecs än Power dvd och din dvd spelare kanske inte kan spela upp brända skivor.
Jag bränner alltid så sakta som jag kan (beror lite på filtypen) Ps2 spel kräver bra skivor och låg hastighet annars funkar dom inte. Dvd brännaren känner av hur fort du kan bränna skivan så e det en max 8 skiva så bränner din 8 när du kör max inställning.
//Crall

Last edited:
ambulans skrev:
ja man e ju helt ny på det här.. första dvd som jag brännt.
det är skivor från claes olsson... 25 st för 229 spänn..
har ju hört talas om att det finns både plus skivor och minus skivor åxå... va spelar de för roll ?? ja har plusskivor ser jag.
konstiga e ju att de funkar i mediaspelaren men inte i dvd spelaren som e inbyggd i tv´n jag har i sovrummet... ??
hm.. vet inte vilken hastighet ja brände i... det stog max hastighet , men hur många gånger det va vette 17 :confused:
skivorna tål 8 ggr , så står de på dom allafall... men hur många ggr det blev bränt i vet jag inte. :va
Bränn alltid i den lägsta hastighet, mp3:or som man inte är så brydd över kan du bränna fortare.

Kolla vad din stationära spelare klarar av för skivor

Det finns risk för att DVD-spelaren inte fixar hembrända dvd+r. Det är betydligt vanligare med stöd för dvd-r. Numera bör dock alla nya dvd-spelare fixa både + och -. Lyssna även på Uffe.

Ja jag testade skivan hemma hos morsan... verkar som att spelaren inte klarar av +R skivor.. så ja köpte några -R och det funkade...
Men en sak blev ja lite brydd över.. varför klarar inte power DVD i datorn av att spela upp skivan ?? den funkar ju .... de va en imagefil ja brände till dvd ... i dvd decrypter.

Nån som har nån bra förklaring på va skillnaden är mellan dessa plus och minus skivor :confused:

Jag har haft problem med Princos -R skivor. Hittade några budget skivor (Monarch) som funkade klockrent i den externa dvd-spelarn. Köp mindre förpackningar och prova dig fram. -R skivor kanske är att rekommendera.

Hittade power dvd 6... den funkar perfekt...
Och ja.. de verkar som om -R skivor är det som funkar mest... så nu har jag både och :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman