Bränna dvd...

martin77

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
såld men letar ny som bäst...
Tanka hem en film i iso format. Vill nu bränna ut den till dvd för att köra i min vanliga dvdspelare.

Har inget prog. i datorn för detta dock.
Så någon ge mig en tips på vilket prog. jag ska ta hem och måste jag omvandla filen till annat format eller är det bara att köra på???

Känner mig helt hjärndöd i detta ämnet!:näsblod

/martin

Nero funkar alltid, men inte säkert att det är vallt att öppnas med nero, så du måste välja det i "öpnna med" om du nu har det.

Annars vet jag inte vilket program som klarar det, dem flesta borde det, då det är en "bild-kopia" av orginalskivan.

Och som sagt, DVD Decrypter kan det..har för mig att man även kan välja bort ljudspår, varningar osv i det, om det va en pissig rippare.

Nero är skiten. Det kan göra allt annat nödvändigt och onödvändigt du kan komma på om det har med bränning att göra.

Eller så gör du som jag sa först, och använder DVD decrypter, som är plättlätt och funkar hur smidigt som helst utan problem :gnissla

Antingen så bränner du ut den på en vanlig skiva i data-format eller så kodar du om den till Dvd med T.ex. DvdSanta/Nero
skulle vara jävla snällt om du visade hur f-n man gör det, höll på hela förmiddan ocg försökte, inte fan gick det inte.

Ladda hem DVD decrypter. Den läser och skriver ISO filer. GRatis att ladda hem är det också.
Öppna DVD Decrypter. Välj ISO-Write. Välj vilken ISO-fil du vill bränna. Välj destination. Tryck på bränn och så är det klart.

enklare program än det för att bränna ut ISO till DVD finns inte.

Ladda hem DVD decrypter. Den läser och skriver ISO filer. GRatis att ladda hem är det också.
Öppna DVD Decrypter. Välj ISO-Write. Välj vilken ISO-fil du vill bränna. Välj destination. Tryck på bränn och så är det klart.

enklare program än det för att bränna ut ISO till DVD finns inte.

klarade det programmet o rippa även kopieringsskyddade dvd? Tyckte det stod något om det,Eller såg jag fel.

klarade det programmet o rippa även kopieringsskyddade dvd? Tyckte det stod något om det,Eller såg jag fel.

Senaste versionen av DVDXcopy tar dom flesta kopieringsskydden på DVD:er
annars..
Fast den kopierar iofs mellan två DVD:er och kodar inte om till Xvid/Divx

Senaste versionen av DVDXcopy tar dom flesta kopieringsskydden på DVD:er
annars..
Fast den kopierar iofs mellan två DVD:er och kodar inte om till Xvid/Divx

Ok tack:tummenupp

Det är licksom det som är hela grejen med DVD decryper.
Att bränna en iso-fil eller nån cue/bin tjossan finns det andra program men de kanske är smidigt helt enkelt.

:tummenupp Tack

Last edited:

Jag har aldrig varit med om att DVDDecrypter misslyckats med att läsa en skiva. Oavsett kopieringsskydd eller regionskod. Eller jo. det har hänt en gång. Fast den skivan var sliten och repig och gick inte att spela i någon av mina DVD-spelare heller.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT