Bränna CD?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Efter flera misslyckade mp3->CD-försök i WMP måste jag fråga om det är WMP som är kasst att bränna med eller bara jag som är oduglig? Har för tillfället inget annat brännarprogram då jag tycker det borde räcka med Windows inbyggda möjligheter att bränna ner säkerhetskopierad musik men det kanske är dags att tänka om? Vilket ska man ha isf?

Du kan ju oftast inte spela MP3:or i vanlig CD om den inte är ny med MP3 funktion. Det ska ju va i .wav på den imagen som ska brännas för att det ska låta nått.
Tjör i Nero så funkar det felfritt, välj bara att skapa en ny muzik CD :yoparty

Nä, jag vet. Fast WMP ska ju kunna meka om mp3:orna till wav när man bränner. Tänkte slippa ha hundra olika program för en gångs skull men det kanske skiter sig? Å min CD klarar av mp3 oxå för den delen men det hjälper inte :mad:

Jag har aldrig provat men det här borde funka...

1.Stoppa i en tom skiva i din brännare.

2. Öppna upp Cd enheten i utforskaren.

3. Leta på och markera och kopiera mp3orna/mapparna som du vill ha brända till skivan

4. Klistra in dem i utforskaren/cd enheten

5. Höger klicka --> skriv de här filerna till cd/dvd

:tummenupp Klart

Last edited:
Jag har aldrig provat men det här borde funka...

1.Stoppa i en tom skiva i din brännare.

2. Öppna upp Cd enheten i utforskaren.

3. Leta på och markera och kopiera mp3orna/mapparna som du vill ha brända till skivan

4. Klistra in dem i utforskaren/cd enheten

5. Höger klicka --> skriv de här filerna till cd/dvd

:tummenupp Klart

Aha :fattartil :rolleyes:

Jag fikCsar lixom å brenna men det går ju inte och spela upp skiten sen :mad:

Då kanske det är som med min DC/DVD brännare, muzik CD funkar inte i en stereo utan de hoppar bara som satan men i en dator CD läsare så funkar det kanon.

Det har gått med den här brännaren förut men sen fick jag den lysande idén att jag skulle ha Vista och nu går det inte. Orka byta tillbaka igen :näsblod

Man blir förbannad!!!11

Last edited:
nero burning - piratbyrån

Intressant att du "säkerhetskopierar" din musik från CD till mp3 och inte till något losslessformat :D :D

(..... för att sen PÅ NYTT konvertera dina"säkerhetskopierade" filer till WMV och bränna ut på skiva)

Det luktar. Hahahah.

Intressant att du "säkerhetskopierar" din musik från CD till mp3 och inte till något losslessformat :D :D

(..... för att sen PÅ NYTT konvertera dina"säkerhetskopierade" filer till WMV och bränna ut på skiva)

Det luktar. Hahahah.

Man måste spara på diskutrymmet ;)

Edit: Back to nero it seems.

Kolla i enhetshanteraren vad det är för märke och modell på brännaren och kolla på dess supportsida eller googla lite.
Skulle kuna vara firmware i brännaren som behövet uppdateras för att funka i Vista....

YA3225M KGJ703F SCSI... hittade inte så mycket på gåggel :gnissla

Då kanske det är som med min DC/DVD brännare, muzik CD funkar inte i en stereo utan de hoppar bara som satan men i en dator CD läsare så funkar det kanon.

Sätt ner brännarhastigheten när du bränner till 4 ggr(eller lägsta din brännare klarar). Det är det vanligaste problemet med det fenomenet. I 4x tar det ca 15 min att bränna både cd o DVD, men hur bråttom har du?

Det är inte så att det är stereon som är kass? Har du testat de brända i nån annan stereo? Alternativt andras brända skivor i stereon. DVD-brännare eller inte spelar förmodligen ingen roll. Jag har en Nec 2500 och en Optiarc7173, bägge bränner bra musikcd trots att de är DVD-brännare. Lyft över scsi-brännaren och den du fick om du har plats i lådan. Det är bara att växla i brännarprogrammet. Vilket har du?

Knasar brännandet är det i 99 fall av 100 brännaren som knasar. CD/DVD-brännare är förbrukningsvara och kostar från 200 spänn - vem orkar felsöka för 200 spänn?

Det skiter sid med vilken stereo man än provar. Skivor från andra brännare funkar hur bra som helst.
Att bränna andra CD:n med data eller SVCD har funkat hur bra som helst. Det är bara muzik CD som blir kass. Enligt vad jag har förstått så finns det nått som kallas för jittering som påverkar läsbarheten. Den här Philipsbrännaren var en tidig modell av DVD brännare som dessutom bara klarar att bränna minus skivor.

Philipsbrännare har jag inte heller ngn bra erfarenhet av. Faktiskt de enda som har jag haft problem med. Tjöp(tm) ny dvd-spelare tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344274 299:-

Knasar brännandet är det i 99 fall av 100 brännaren som knasar. CD/DVD-brännare är förbrukningsvara och kostar från 200 spänn - vem orkar felsöka för 200 spänn?

Jag! Jo, jag kanske är snål men jag lägger hellre pengarna på hojen.
Att sänka hastigheten och bränna igen kostar ca 1 skiva för 2:-(cd) eller 6:-(dvd) spänn samt 15 minuter. Att prova i en annan stereo är gratis. Efter att betat av diverse datorer med brännare sedan mitten på 90-talet(hp7100 för ca 4000:-) samt ofrivillig mjukvarusupport till kollegor,bekanta och släkt säger min erfarenhet är att de flesta läsfelen uppstår pga för hög brännarhastighet, default i de flesta brännarprogram är max dvs 52-48x(CD) eller 20-16x(DVD). I andra läget kass hemstereo/DVD = gammal eller lågbudget och i sista läget brännaren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT