Ventiljustering för 2 dagarsen och hoj en gick som ett "skott" eller väldigt bra för att vara en liten 125cc 4t (cb). men igår när jag var ute och körde i regnet (första ggn jag låg över 90 en längre bit) ca 1 mil så började effekten att försvinna. Det gick ganska så snabbt och sen höll den sig där med kass drag och orkade knappt ligga 90
. Jag har aldrig kört hojen när de vart fuktigt ute så jag vet inte hur det påverkar den men tanken slog mig att jag kunde ha ställt ventilspelet för tight och att den kanske bränt ventilsätena. Den gick kanon! i ca 3-4 mil men då låg jag aldrig och pressade längre stunder (varför pressa en sån gammel häck) det finns ingen glädje i.
Tänkte provköra idag och se om den blev bättre i det fina vädret men fick problem med bakbromsen så jag får sjuta upp det tyvär
Eftersom jag inte visste hur en hoj beter sig när man bränt ventilsäterna så tänkte jag att de kunde vara lika bra att fråga. Om de nu brändes tycker jag de gick lite väl snabbt.

Tänkte provköra idag och se om den blev bättre i det fina vädret men fick problem med bakbromsen så jag får sjuta upp det tyvär

Eftersom jag inte visste hur en hoj beter sig när man bränt ventilsäterna så tänkte jag att de kunde vara lika bra att fråga. Om de nu brändes tycker jag de gick lite väl snabbt.