Bottenstriden på Anderstorp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Camilla ryckte när No1 klotade, sen satt Xeno och sov ett par varv innan han fick upp flåset, den bästa underhållningen bjöd Oscar & Chrille på, innan rejset så skröt Chrille att om det hade varit 13 varv så skulle han ha hunnit varva Oscar, detta räckte för att tagga Oscar till att sänka sig med 3-4 sekunder per varv jämfört med kvalet, Oscar & Chrille duellerade om placering varv efter varv, mycket underhållande att titta på, sen tog Oscar slut och Chrille drog ifrån.

Oscar måste fysträna och lära sig att varva surhinken mera i kurvorna, Chrille bromsade för tidigt och Oscar körde defensiva spår.

Jag bromsade inte för tidigt, Oscarjäveln bromsade för sent och hade riktiga mördarspår in i böj!
Jag trodde inte att han skulle klara hela rejset som det hoppa och for men vissa har en studsig stil och syr ihop det ändå.... Imponerande!
Får han upp kurvhastigheten så klarar jag inte att köra ifrån han ...

Sen vet jag inte hur mycket Oscar tog slut egentligen. Visst blev han lite vek i inbromsningarna på slutet men till mitt försvar måste sägas att jag sänkte varvtiderna med 2 sekunder när jag väl kom förbi....

jepp, ibland blixtrar Oscar till med helt vansinniga inbromsningar. Han har fått mig att omvärdera 'max inbromsning innan klotning' ett par gånger.

Det var jävligt kul innan pudeln tog sig förbi!!! Visst var jag trött, men jag hade faktiskt inte en chans när han väl låg före! :tummenupp

FAN vad jag är långsam!!!

Chrille! Man vill ogärna vara den som kommer med kritik, men du bromsar faktiskt tidigare än de flesta i kurvan innan start/mål. Kanske något att fundera på.

Macho Woman skrev:
Chrille! Man vill ogärna vara den som kommer med kritik, men du bromsar faktiskt tidigare än de flesta i kurvan innan start/mål. Kanske något att fundera på.

INNAN?!?

Efter startomål har jag problem men innan visste jag inte. Helt klart tänkvärt och naturligtvis behöver man få veta sådant :bow

Chrille skrev:
INNAN?!?

Efter startomål har jag problem men innan visste jag inte. Helt klart tänkvärt och naturligtvis behöver man få veta sådant :bow

Tack för det. Jag var rädd att jag inte skulle våga visa mig i depån på Knudan... :)

Macho Woman skrev:
Tack för det. Jag var rädd att jag inte skulle våga visa mig i depån på Knudan...

Naturligtvis blir det bitchslapping när jag ser dig nästa gång men det måste vi väl inte vara ovänner för?

Allvarligt talat behöver man veta allt sånt som åskådarna ser och i det här fallet speciellt då jag ofta hade med mig så mycket fart genom böjen att folket framför blev ett problem. Då fattar man inte att något är fel och behöver någon som berättar det för en...

GSXR1100R skrev:
Camilla ryckte när No1 klotade, sen satt Xeno och sov ett par varv innan han fick upp flåset, den bästa underhållningen bjöd Oscar & Chrille på, innan rejset så skröt Chrille att om det hade varit 13 varv så skulle han ha hunnit varva Oscar, detta räckte för att tagga Oscar till att sänka sig med 3-4 sekunder per varv jämfört med kvalet, Oscar & Chrille duellerade om placering varv efter varv, mycket underhållande att titta på, sen tog Oscar slut och Chrille drog ifrån.

Oscar måste fysträna och lära sig att varva surhinken mera i kurvorna, Chrille bromsade för tidigt och Oscar körde defensiva spår.

Tycker att Brinks prestation att bli andra 600 pilot förre en massa 1000 piloter på Anderstorp är en bedrift att berömma!

R6 rules!

Chrille skrev:
Naturligtvis blir det bitchslapping när jag ser dig nästa gång men det måste vi väl inte vara ovänner för?

Allvarligt talat behöver man veta allt sånt som åskådarna ser och i det här fallet speciellt då jag ofta hade med mig så mycket fart genom böjen att folket framför blev ett problem. Då fattar man inte att något är fel och behöver någon som berättar det för en...

Ok då, om det är så du vill ha det:

Chrille, inget personligt men...... DU KÖR SOM EN KÄRRING!!!!

Du bromsar för tidigt i alla böjar, har för låg kurvhastighet, gasar för sent ur böjarna, för seg på rakorna, fel spårval, taskig timing och sen toppar du allt detta med sunkig startteknik.... :D

XENOMORF skrev:

Du bromsar för tidigt i alla böjar, har för låg kurvhastighet, gasar för sent ur böjarna, för seg på rakorna, fel spårval, taskig timing och sen toppar du allt detta med sunkig startteknik.... :D
Dock så tjuvstartar inte Chrille....

XENOMORF skrev:
Det är bara för att han står så långt bak att han ej ser rödljuset över huvud taget..... :D

hey hey, nu får det f*n vara nog. Hur kom jag in i denna tråden?

En sak är säker, LMS får sätta upp större lampor :fakta

XENOMORF skrev:

Jag sa ÅSKÅDARE! Medtävlande räknas inte...

Chrille skrev:
Jag sa ÅSKÅDARE! Medtävlande räknas inte...

Oh sorry!

Jag menade egentligen:

Chrille inget personligt men...... DU KÖR SOM EN GUD!!!!

Du bromsar på gränsen i alla böjar, har maximal kurvhastighet, gasar otroligt tidigt ur böjarna, kör om på rakorna, excellent spårval, perfekt timing och sen toppar du allt detta med överlägsen startteknik.... :tummenupp

XENOMORF skrev:
Oh sorry!

Jag menade egentligen:

Chrille inget personligt men...... DU KÖR SOM EN GUD!!!!

Du bromsar på gränsen i alla böjar, har maximal kurvhastighet, gasar otroligt tidigt ur böjarna, kör om på rakorna, excellent spårval, perfekt timing och sen toppar du allt detta med överlägsen startteknik.... :tummenupp

:crash Det lät bättre :crash

...synd att den första varianten ligger närmare sanningen än den andra bara. :rolleyes:

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti