BOS Slip On:s Ebay motsv?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag letar efter ngn butik på Ebay eller så som säljer BOS Slip On till R1 08. Tycker att just deras modell ser riktigt clean ut på R1 07-08. Ngn som känner till en sådan butik? Har letat runt ett tag nu. :va

Jo, jag letade..men sökte i Asien och USA. Där verkade det inte finnas BOS, eller så har jag sökt fel. Är inte så hemma på Ebay ännu:). Tänkte om man kunde hitta dem lite billigare.

Har du kollat TS Motor som sponsrar SH?

Ja, jag mejlade honom igår för att se vad de skulle ha för ett set till min hoj.

Behöver man mappa om hojen bara för att man sätter på slip on? Hört att vissa bör man göra det på, andra behöver man inte.
Jag får ställa frågan i teknik och mekhörnan annars.
Jag mejlade även Bikeshop eftersom de är återförsäljare av BOS också, men de har ju inte fått så bra kritik ivf om man läser tråden om dem. De kanske är bättre nu dock.

Last edited:
Jo, jag letade..men sökte i Asien och USA. Där verkade det inte finnas BOS, eller så har jag sökt fel. Är inte så hemma på Ebay ännu:). Tänkte om man kunde hitta dem lite billigare.

Ja, jag mejlade honom igår för att se vad de skulle ha för ett set till min hoj.

Behöver man mappa om hojen bara för att man sätter på slip on? Hört att vissa bör man göra det på, andra behöver man inte.
Jag får ställa frågan i teknik och mekhörnan annars.
Jag mejlade även Bikeshop eftersom de är återförsäljare av BOS också, men de har ju inte fått så bra kritik ivf om man läser tråden om dem. De kanske är bättre nu dock.

Tror det var runt 6 lappar på TS. Hadde Bos på min R1000 och på min nuvarande och är rikigt nöjd. Du behöver inte Mappa..

Tror det var runt 6 lappar på TS. Hadde Bos på min R1000 och på min nuvarande och är rikigt nöjd. Du behöver inte Mappa..

Fick svar från både TS och Bikeshop.

TS: 6900 kr rostfritt.

Bikeshop: 8675 rostfritt och 10400 titan.

Lite skillnad i pris.

Gött att man inte behöver mappa om då!:) Kanske skall ta och beställa ett par av TS då, de är ju så läckra:tungan

Du vet inte leveranstiden på det? Kanske kan hämta det på plats i Skene så slipper man posten också:banana

Är det lätt att ta bort DB-killern på dem?

Last edited:
Fick svar från både TS och Bikeshop.

TS: 6900 kr rostfritt.

Bikeshop: 8675 rostfritt och 10400 titan.

Lite skillnad i pris.

Gött att man inte behöver mappa om då!:) Kanske skall ta och beställa ett par av TS då, de är ju så läckra:tungan

Du vet inte leveranstiden på det? Kanske kan hämta det på plats i Skene så slipper man posten också:banana

Är det lätt att ta bort DB-killern på dem?

Ingen aning ang leverans, på mina bosburkar sitter db killerna i utblåset med 1 skruv = 5 sek :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT