Borrning i båten, vart ska man borra.

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Hallå hallå. Två fråger

1.Vart ska jag borra i mina nya racekåper, i båten ?
Misstänker framtill.. 1, 2 , 3 st ?
Hört att det ska va en viss storlek med, men hittar inget på svemo.

2. Krav på snabbfästen ?

Tack på förhand :)

25mm hål, ett fram ett bak.

Klockrent, tack!!

Borra i båten? :va
Då sjunker den ju....
Skämt o sido... Vad är det?
Har aldrig hört förut...

Mer pålästa kan gärna rätta mig om jag har fel, men båten som det kallas. Är till för att samla upp motorolja om det springer läck, så det inte rinner ut sådant på banan för det blir ju omgående rätt hallt !
På orginalkåper har man inte det, se bild på mina org. På racekåper förgrenas kåperna helt och skapar ett uppsamlingskärl i mitten.
IMG_5879.JPG

och hålen är väll till för att kunna dränera det ?
Ska även ha något med regnet att göra, med massa vatten i båten farandes fram och tillbaka vid inbromsningar och gaspåddrag kan karaktären på hojen bli lite spännande.

Klockrent, tack!!

Mer pålästa kan gärna rätta mig om jag har fel, men båten som det kallas. Är till för att samla upp motorolja om det springer läck, så det inte rinner ut sådant på banan för det blir ju omgående rätt hallt !
På orginalkåper har man inte det, se bild på mina org. På racekåper förgrenas kåperna helt och skapar ett uppsamlingskärl i mitten.
View attachment 430404

och hålen är väll till för att kunna dränera det ?
Ska även ha något med regnet att göra, med massa vatten i båten farandes fram och tillbaka vid inbromsningar och gaspåddrag kan karaktären på hojen bli lite spännande.

Att bromsa med båten full med vatten kan bli spännande då vattnet kan skölja över ok och skivor fram = dålig bromsverkan. Därför ska pluggarna tas ur vid körning i regn.

Man åker av om vattnet spolar backen när framhjulet är under full broms om man glömmer plocka pluggen och det regnar. Testade det på knutstorp -12, det går Fort om man lägger sig när man tar bromsen efter rakan.. . . .

Att bromsa med båten full med vatten kan bli spännande då vattnet kan skölja över ok och skivor fram = dålig bromsverkan. Därför ska pluggarna tas ur vid körning i regn.

Man åker av om vattnet spolar backen när framhjulet är under full broms om man glömmer plocka pluggen och det regnar. Testade det på knutstorp -12, det går Fort om man lägger sig när man tar bromsen efter rakan.. . . .

Då har vi rätt ut det =)
Krav på snabbfästen det som förgrenar kåperna.?
eller bara att föredra?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...