Borås Tävling.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Undrar om någon här vet något mer om tävlingen som står på svemos hemsida? :confused: :confused: :confused:

Finns ju ingen hemsida att tillgå. Vill ju gärna veta om det blir något då det är bara en månad kvar nu.

Info på svemo.

04-23
Nationell
Västra
Avon Challenger

FMCK BORÅS
Borås Motorstadion
Martin Holm

Det är visserligen 2 månader kvar, men det hade ju inte varit fel att får redan på lite mer snart ändå!

FMCK står väl som arrangör? Dom har ju sida att tillgå (fast det står så klart inget där om tävlingen). Jag har mailat dom men inte fått svar.

Barrett skrev:
Det är visserligen 2 månader kvar, men det hade ju inte varit fel att får redan på lite mer snart ändå!

FMCK står väl som arrangör? Dom har ju sida att tillgå (fast det står så klart inget där om tävlingen). Jag har mailat dom men inte fått svar.

humm två månader var det visst ja :rolleyes:

Jo Fmck har en hemsida men det är Mc-sektionens sida... Dit tillhör inte Motard :kocko Utan dom tillhör Borås motorklubb (http://www.borasmk.com/ ), alltså Go-cart och folkrace banan.
Och deras sida ligger för tillfället nere pga stul i ledningen.

Men vi får väl se hur det blir, hade ju varit bra att veta så man kan planera något annat i stället :(

Åhhhh då får man släpa sig dit o kika :yoparty :yoparty :yoparty
liljekvist..... få du reda på datum o tid kan du inte lägga ett pm till mig :pannkyss

Jag är kanske inte så intelligent, men är "Nationella" i listan SM-tävlingarna? Varför finns isåfall "SM" i val-listan?

Jag kvalificerar mig nog inte till att prova en tävling när jag int ens kan förstå schemat :P

*Edit, slänger in en bonusfråga. Är det någon som har bilder på banan, så man kunde få någon typ av överblick?

Last edited:
OlleR skrev:
Jag är kanske inte så intelligent, men är "Nationella" i listan SM-tävlingarna? Varför finns isåfall "SM" i val-listan?

Jag kvalificerar mig nog inte till att prova en tävling när jag int ens kan förstå schemat :P

*Edit, slänger in en bonusfråga. Är det någon som har bilder på banan, så man kunde få någon typ av överblick?

nej det är inte SM som menas.
finns inga SM tävlingar klara än vad jag vet.

bilder finns på supermotard.se från RM -03.
kolla särskilt noga på 3e sista bilden :D

rejser skrev:
nej det är inte SM som menas.
finns inga SM tävlingar klara än vad jag vet.

bilder finns på supermotard.se från RM -03.
kolla särskilt noga på 3e sista bilden :D
Tack :)

Jag känner mig gode retarded då jag inte hittar bilderna på supermotard.se :va

liljekvist skrev:
humm två månader var det visst ja :rolleyes:

Jo Fmck har en hemsida men det är Mc-sektionens sida... Dit tillhör inte Motard :kocko Utan dom tillhör Borås motorklubb (http://www.borasmk.com/ ), alltså Go-cart och folkrace banan.
Och deras sida ligger för tillfället nere pga stul i ledningen.

Men vi får väl se hur det blir, hade ju varit bra att veta så man kan planera något annat i stället :(

jaha, borsåsmk. Vilken hejjar sida dom haft, uppdaterad vart 5:e år i bästa fall :rolleyes: Men varför står då FMCK som arr?

Hoppas det inte blir som förra året bara. Är riktigt sugen & tänkte stanna & :fyllisar lite på kvällen mm.

Men det är väl borås motorstadium det går på? va där & kollade för några veckor sedan, men i ärlighetens namn såg jag inte en cm asfalt. Fast jag antar att den låg på andra sidan mittemot crossbanan, eller?

btw kan jag nog fixa en och annan funkis om det skulle vara behov av det?

Last edited:
OlleR skrev:
Tack :)

Jag känner mig gode retarded då jag inte hittar bilderna på supermotard.se :va

"Gamla bilder" eller vad dom kallas där. Där ska finnas! :tummenupp

btw så behöver du inte vara rädd för att inte vara "kvalificerad", kan jag ställa upp så kan alla :hihi

Edit: "Äldre tävlingsbilder" hette dom visst, titta där!

Last edited:
Barrett skrev:
Men det är väl borås motorstadium det går på? va där & kollade för några veckor sedan, men i ärlighetens namn såg jag inte en cm asfalt. Fast jag antar att den låg på andra sidan mittemot crossbanan, eller?

man åker förbi crossbanan ända in i skogen, därborta ligger det lite asfalt.

Fan den såg rätt schysst ut! Vad tycker ni som kört den, är det värt att satsa på att köra den i början på säsongen? Jag tror jag kommer kunna ha råd att köra två tävlingar i år. Ska jag satsa på köra en i början å sen träna fram tills kalix? Eller ska jag ta båda på slutet av sommaren?

ja den är bättre än de flesta rallycrossbanorna iaf.
en riktig häftig slidekurva, det går nog i en 140km/h in i den vänstern.
lite småfarliga betongräcken o skit runt banan men det är det ju på alla dessa banor.

En riktig stolle-vänster som dyker tvärt neråt precis efter du accat som en galning uppför en uppförsbacke-höger-böj oxå.... Skitäckligt första gången och alla andra gånger efter det oxå...
De har asfalterat lite mer sedan 03 va??

Bidrar med några av de bilder jag har (jag har #160).

Bifogat

• _SM borås örebro 045.jpg
    _SM borås örebro 045.jpg
    106.9 KB · Visningar: 89
  • _SM borås örebro 047.jpg
    _SM borås örebro 047.jpg
    121.1 KB · Visningar: 81
  • _SM borås örebro 074.jpg
    _SM borås örebro 074.jpg
    118.3 KB · Visningar: 85
  • _SM borås örebro 076.jpg
    _SM borås örebro 076.jpg
    108.4 KB · Visningar: 91
  • _SM borås örebro 034.jpg
    _SM borås örebro 034.jpg
    128.8 KB · Visningar: 80
Marals76 skrev:
Åhhhh då får man släpa sig dit o kika :yoparty :yoparty :yoparty
liljekvist..... få du reda på datum o tid kan du inte lägga ett pm till mig :pannkyss
Datum står men tiden är nog som alltid runt tio eller nåsgot i den stilen.

Barrett skrev:
jaha, borsåsmk. Vilken hejjar sida dom haft, uppdaterad vart 5:e år i bästa fall :rolleyes: Men varför står då FMCK som arr?

Hoppas det inte blir som förra året bara. Är riktigt sugen & tänkte stanna & :fyllisar lite på kvällen mm.

btw kan jag nog fixa en och annan funkis om det skulle vara behov av det?

Om du bor i närheten så kan man ju alltid fråga någon när du är ute och spanar in spårval.... :hihi

Tycker båda klubbarna verkar rätt fuckt upp. men men hoppas det löser sig, sugen som fan på att tävla. :4skrika

Ingen som vet något om SM tabellen än?

liljekvist skrev:
Om du bor i närheten så kan man ju alltid fråga någon när du är ute och spanar in spårval.... :hihi

Tycker båda klubbarna verkar rätt fuckt upp. men men hoppas det löser sig, sugen som fan på att tävla. :4skrika

Ingen som vet något om SM tabellen än?

Morsan bor där uppe. Fick ta med henne ut så hon kunde visa spårval & bromspunkter :hihi

Den 28:e är väl sista ansöknings dag för att arr. SM-deltävling, så innan dess lär inte några datum presenteras. Dock verkar 3 tävlingar tillsammans med RC klara + att dom försöker få ihop ngn fristående tävling i gbg. Spana i svemo-protokollen, där står lite grann.

Barrett skrev:
Morsan bor där uppe. Fick ta med henne ut så hon kunde visa spårval & bromspunkter :hihi

Den 28:e är väl sista ansöknings dag för att arr. SM-deltävling, så innan dess lär inte några datum presenteras. Dock verkar 3 tävlingar tillsammans med RC klara + att dom försöker få ihop ngn fristående tävling i gbg. Spana i svemo-protokollen, där står lite grann.

Jasså du fick tips av morsan.... trodde det var hon skom lörde och du meka. :hihi

ok tackar.

Barrett skrev:
Nej, det är bara jag som kör som en kärring. :tungan
Tycker vi alla borde skita t denna tävling,
Vaddå tänker alla jo träning var annan onsdag förra året när närmaste bana låg i Örebo eller Skåne säger jag bara:Stanna hemma!!Dom är inte värda oss på den skitbanan. Bajs

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back