BOK: Sanningen om IKEA - Johan Stenebo

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är det någon här som läst boken Sanningen om IKEA?
Var den något att ha eller bara bittert trams från en besviken medarbetare?

[YOUTUBE-ID]gtrGT76H-nY[/YOUTUBE-ID]

För att ha jobbat där i (nära ledningen i) 20 år så var det inte så vansinnigt smaskiga detaljer som kom fram i den här lilla filmen.

Är man intresserad av IKEA och Ingvar Kamprad kan nog boken vara läsvärd. Författaren har ju arbetat nära ledningen för koncernen under många år och jag tror inte att han hittar på saker. Han ger bara sitt perspektiv. Sedan får man som sagt inte glömma att det finns en annan sida av myntet. Man får helt enkelt läsa boken med ett kritiskt öga.

Bokens innehåll har ju avslöjats i Di och E24. Sök lite där så får du nog en uppfattning om du vill läsa boken eller inte.

Ja ett smaskigt avslöjande: En företagare som (hör å häpna) VILL TJÄNA PENGAR!! :eek:
Om du tänker på Kamprad så är nog inte pengarna drivkällan. Har för mig att han själv sagt det i någon intervju. Han är urtypen för entrepenören och de vill bara lyckas med sina projekt, pengarna verkar vara sekundärt.

Själv hade jag hoppat av skiten så fort den första miljarden fanns på kontot :party

Klart minst karismatiska människan jag blivit exponerad för idag.

Hoppas inte boken upplevs likadant, för hans skull.

Om du tänker på Kamprad så är nog inte pengarna drivkällan. Har för mig att han själv sagt det i någon intervju. Han är urtypen för entrepenören och de vill bara lyckas med sina projekt, pengarna verkar vara sekundärt.

Själv hade jag hoppat av skiten så fort den första miljarden fanns på kontot :party

Precis, det har han sagt i intervju... han säger också att han åker turistklass när han flyger och försöker leva som alla andra anställda...
Men nolltaxering och Chateau i Luxemburgh tror jag inte så många andra anställda håller på med och inte heller något han snackar om i intervjuer.

Summa sumarum, i intervjuer får du möjlighet att framställa dig som du själv vill bli sedd... inte som allmänheten valt att se dig.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing