Bogsera med motorcykel?

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Jag har sett många bilar stå längs vägen är jag åkt med min motorcykel, och vem vill inte hjälpa någon som står där brevid vägen och är helt hjälplös:pannkyss
Då tänkte jag, ja köper mig en guldwinge:yoparty
Men tyvär så ligger ju alltid kinafolket ett steg före mig:mad:

http://media.skoopy.com/misc/towcycle/
02.jpg

Just nu känner jag mig osäker på lastbilens framtid, snart så kommer man väl få se en guldwinge med en 24meters trailer :gnissla
och nu när man endå håller på, då kan vi ju bygga till lite fler platser på guldwingen så behöver inte några bussar längre:rolleyes:
Eller varför inte sätta på vingar ? då slipper vi flygplan också :tungan

Last edited by a moderator:
Tanken med de där hojarna var väl inte att de skulle vara nått substitut för biltrailers. Utan att man ska kunna ta sej fram genom bilkön till den havererade bilen och få undan den. Jag tror att det är lite lättare med en guldvinge än med en vanlig bärgningsbil.
Visst fanns det nån läkare som skulle testa att köra hoj åxå. Samma sak där. kan vara jätte trassligt för en ambulans att komma fram genom en bilkö men för en hoj...

Trafikförordningens 4. kap 15 § har tyvärr ett och annat att säga om vad man får och inte får dra med en motorcykel i Sverige. En dolly med personbil hör till det senare.

(Men visst, eftersom det nuförtiden kan finnas både 3- och 4-hjuliga mopeder och motorcyklar så är det säkert inget som hindrar att man monterar dollybygget fast kopplat på hojen och reggar det hela som bärgningsfordon i form av 2-hjulig bil... :tungan )

69:an skrev:
2637949 Trafikförordningens 4. kap 15 § har tyvärr ett och annat att säga om vad man får och inte får dra med en motorcykel i Sverige. En dolly med personbil hör till det senare.

(Men visst, eftersom det nuförtiden kan finnas både 3- och 4-hjuliga mopeder och motorcyklar så är det säkert inget som hindrar att man monterar dollybygget fast kopplat på hojen och reggar det hela som bärgningsfordon i form av 2-hjulig bil... :tungan )

Men en sådandär vinge finns redan i Sverige och används :va

*/ ?>
Back