Bobber bygge

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Hej

Tänkte bygga en svart bobber under vintern, Ej stelben. Osäker på vilken modell jag ska bygga på. Har funderat på xvs 1100'alt 650, vn800, m800, osv väger 100kg och vill,inte se ut som en cirkusbjörn på den. Vad tycker ni?

Honda Shadow 600 funkar kalas å bygga på

yamaha wildstar xv1600 om du inte vill se ut som en cirkusbjörn.
Du har ett ballt motorutseende redan från scratch o bra mer drag o vrid än de mini bågarna du nämnde.
Finns en billig med låga mil ute nu för 34.000:- har jag för mig.

Håller själv på med ett xv1600 bobber bygge nu

Min Honda shadow 600

993356_10151688720173723_491959884_n.jpg

Cool ska kika på dem. Vore najs med en riktig bobber tråd. Posta gärna bilder på era projekt kul o se ;)

Mitt projekt som legat på is sedan i våras:död Förknasarna kukar med mig eller så har jag fel på tändningen. Skall dock göra klart den nu i vinter tänkte jag! :tummenupp

AP2suh.jpg
Kawasaki z400 -82
Kapad ram, sportster look a like tank, andra fjädrar, rensad på MASSA skit osv..

Här provsitter jag polarens vn han håller på o bygger om till bobber:

Jag väger 78kg o är 1,78. Personligen kändes det som om hojen borde varit lite större

View attachment 392155

Har precis samma storlek som dig, å jag tycker min bobber är precis lagom i storlek, bobbers ska vara små och avskalade, annars äre ju bara en customhoj, med fransar, stora väskor å annat trams..

Kul med många som gillar detta ämne. Vad sägs om en bobber tråd någonstans?

Håller inte med..finns inget råare än en bobber i större storlek:

Det viktigaste dock tycker jag att motorn, som är det blicken hamnar på eftersom allt är så avskalat, ska se trevlig ut att se på. Något de mindre hojarna saknar.
Men men..då börjar det försvinna pengar på bygget, något de flesta hemma-bobberbyggare försöker undvika

Black_Bobber-15.jpg$(KGrHqJHJE0FGW,yIsK9BRonUjyF3g~~48_1.jpg

Har precis samma storlek som dig, å jag tycker min bobber är precis lagom i storlek, bobbers ska vara små och avskalade, annars äre ju bara en customhoj, med fransar, stora väskor å annat trams..

Last edited:
Håller inte med..finns inget råare än en bobber i större storlek:

Det viktigaste dock tycker jag att motorn, som är det blicken hamnar på eftersom allt är så avskalat, ska se trevlig ut att se på. Något de mindre hojarna saknar.
Men men..då börjar det försvinna pengar på bygget, något de flesta hemma-bobberbyggare försöker undvika

View attachment 392182View attachment 392183

Som du säger, mycket pengar försvinner på motorn när det kommer till HD "Om man ska köpa den här i Sverige" Att betala 60-80k för flång ny motor, känns för mig bortkastat, när man kan få en hel hoj för halva summan, och jag kan lova att det är fler som kollar, kommer fram å frågar om hojen än dom flesta som har en HD

Bobber är grymt, ska helt klart bygga en när ungarna har blivit större och man kan få lite egen tid igen. VN800 gör sig bra som bobber tycker jag..vn800bobber.jpg

Går ju att köpa större japanska hojar o göra om oxå...dock så ligger de på 10-40,000:- mer än de som vanligen används. Personligen tycker jag det är värt det om man ska behålla den ett tag. Men smaken är som sagt olika.
Oavsett är det jävligt kul att köra något som inte kunde köpas standard. Man kan förändra förvånansvärt mycket för liten peng idag.
Dock skulle jag hålla mig undan blue collar bobber kiten då de börjar bli så vanliga att det blir tråkigt.
Ta lite tid istället o kanske testa o gjuta lite själv i glasfiber etc.

Som du säger, mycket pengar försvinner på motorn när det kommer till HD "Om man ska köpa den här i Sverige" Att betala 60-80k för flång ny motor, känns för mig bortkastat, när man kan få en hel hoj för halva summan, och jag kan lova att det är fler som kollar, kommer fram å frågar om hojen än dom flesta som har en HD

Hur svårt är det att montera blue collar bakskärm set på en xvs?

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back