Bo i Orebro!?

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Hej folk!

Eftersom ni ar fran trakten tankte jag fraga er lite, hoppas det ar ok :)
Det ar sa att jag ska borja jobba i Lindesberg i September. Jag och min sambo har tankt att bo i Orebro och pendla till Lindesberg. Nu undrar jag vart man ska bo i Orebro?
Vilka omraden ar ok och vilka ska man inte bo i. Eftersom jag inte har en aning om staden (har aldrig ens varit dar) sa skulle jag uppskatta lite insider info. Sedan ifall nagon har en lagenhet till overs ar det bara att PMa! :)

var ska man bo och var ska man inte bo.. omöjligt att svara på då vi inte vet vem du är eller är som person. men vill du ha lugnt och skönt så bör du väl i princip undvika alla bostadsområden som fins har men något undantag kanske.
gå in på www.obo.se så ser du lita av vad som finns. men hos öbo behöver man kö poäng och har man inte det så blir det dom mindra atraktiva områdena.

Har man inga köpoäng hos ÖBO men är en attraktiv hyresgäst, dvs fast jobb, stabil inkomst, gärna akademiker etc. så är det lätt att få lägenhet via privata hyresvärdar.

Brickebacken, Varberga, Vivalla, Markbacken, Baronbackarna (ytterområden) och säkert någon som jag har glömt har dåligt rykte. Jag har bott i Örnsro och det var inte alls så lugnt som många säger, vad andra säger behöver alltså inte alltid vara sanningen. Jag har flera bekanta som bor eller har bott i de ytterområden som har dåligt rykte och det har alltid varit hur bra som helst. Problemen finns i större omfattning än i andra områden men mycket avgörs också av vilka som bor i samma trappuppgång/gård.

Just nu bor vi i Ladugårdsängen och det är klart bäst av de platser jag bott på i Örebro, området byggdes på 90-talet så allt är hyfsat modernt och det bor mestadels trevligt/bra folk här.

Eftersom jag pendlar dagligen till Lindesberg kan jag bara ge följande råd: Försök hitta något i centrum eller längs länsbussrutten norrut genom stan. Att först behöva ta stadsbussen till stan för att sedan ta länsbussen till Linde funkar inte, vare sig tidtabells- eller tidsmässigt.

Buss kostar betydligt mindre än att dra med bilen fram och tillbaka. pendlarkort kostar dryga 800:-/30 dagar.

Jag bor i Hovsta, norra utkanterna av stan, funkar kanon pendlingsmässigt. ÖBO har en del lägenheter i mer centralt i norra Örebro. Lillån funkar också bra.

Apropå ditt nick - du ska händelsevis inte jobba på lasarettet? Finns flera örebroare här som kan vara intresserade av samåkning i så fall.

PS: Hoj funkar givetvis också bra - om det är ok väder. Kan tipsa om alternativ väg till riksvägen i så fall.

Last edited:
Eftersom jag pendlar dagligen till Lindesberg kan jag bara ge följande råd: Försök hitta något i centrum eller längs länsbussrutten norrut genom stan. Att först behöva ta stadsbussen till stan för att sedan ta länsbussen till Linde funkar inte, vare sig tidtabells- eller tidsmässigt.

Buss kostar betydligt mindre än att dra med bilen fram och tillbaka. pendlarkort kostar dryga 800:-/30 dagar.

Jag bor i Hovsta, norra utkanterna av stan, funkar kanon pendlingsmässigt. ÖBO har en del lägenheter i mer centralt i norra Örebro. Lillån funkar också bra.

Apropå ditt nick - du ska händelsevis inte jobba på lasarettet? Finns flera örebroare här som kan vara intresserade av samåkning i så fall.

PS: Hoj funkar givetvis också bra - om det är ok väder. Kan tipsa om alternativ väg till riksvägen i så fall.

Jup! Ska borja min AT pa lasarettet i september :tummenupp
Personalchefen sa att manga bodde i Orebro och skulle vara intresserade av samakning sa det ar ett mycket intressant alternativ! :)

Klart man tar hojen nar det ar fint vader! :yoparty

Vilka privata hyrsvardar finns det da? Hur hittar jag dem? Och ja, jag kommer ha fast inkomst, har sambo sa det blir inte mycket festande :D
Tack for all info, borjade bli lite nojig att vi inte hittar nagon bostad i tid men det kanske ordnar sig trots allt!

Jag ska precis säga upp min lgh, om någon är intresserad.
kanonlägenhet med ballkong och öppenspis. 6250kr/månaden.

Vilka privata hyrsvardar finns det da? Hur hittar jag dem? Och ja, jag kommer ha fast inkomst, har sambo sa det blir inte mycket festande :D

Vet att flera tidigare AT hos oss ordnat schyssta lägenheter i centrala Örebro bara genom att slå upp fastighetsbolag i Gula sidorna, startat på A, och sedan ringt sig genom listan och presenterat sig som läkare och låtit allmänt trevliga. Visserligen var dom tjejer, men borde kunna funka för dig också.

Fast akuten och det sunkiga jourrummet i källaren kommer att vara ditt hem under det närmaste året!:D

Vet att flera tidigare AT hos oss ordnat schyssta lägenheter i centrala Örebro bara genom att slå upp fastighetsbolag i Gula sidorna, startat på A, och sedan ringt sig genom listan och presenterat sig som läkare och låtit allmänt trevliga. Visserligen var dom tjejer, men borde kunna funka för dig också.

Fast akuten och det sunkiga jourrummet i källaren kommer att vara ditt hem under det närmaste året!:D

Nu låter du sådär GAMMAL och BITTER igen...

JO JAG SA ATT FARBROR LÅTER..... :D :pannkyss

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!