Bmx kunniga på Sh?

"Nels"

Z1000 till salu!
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Z1000
Hej!

Är lite i banor att köpa Bmx cykel främst för streetbruk. Har ingen som helst vetskap om detta och letar därför hjälp från er som kan eller kan länka till någon bra sida. Typ av märke som passar street?,prisklass för amatörbruk dock ej "galne gunnar" style.Kanske just du har en hoj till salu..

Tacksam för svar/ Lasse

En okvalificerad gissning är att du bör ha en hoj med 14mm hjulaxlar, tredelat vevparti och kanske dubbelbottnade 20" fälgar. :va
kostar kanske från ca 3000kr och uppåt.

Exempel på märken:
Haro, Diamondback, Cyclepro, Specialized... Finns egentligen hur många som helst.

Du kan ju fråga GUW här på sh vad han rekommenderar, har för mig att han är cykelförsäljare.

Annars kan du ju kolla vad som finns på blocket.

Köp en BMX för MINST 3000:- på ordinare pris. Allt under är skit och barnleksaker.

Esquire skrev:
En okvalificerad gissning är att du bör ha en hoj med 14mm hjulaxlar, tredelat vevparti och kanske dubbelbottnade 20" fälgar. :va
kostar kanske från ca 3000kr och uppåt.

Exempel på märken:
Haro, Diamondback, Cyclepro, Specialized... Finns egentligen hur många som helst.

Du kan ju fråga GUW här på sh vad han rekommenderar, har för mig att han är cykelförsäljare.

Annars kan du ju kolla vad som finns på blocket.

Jag skriver under på allt här, jag själv säljer bara en modell, och det är väl kanske det billigaste som ändå funkar till dig.
Det är en allround-bema, utan särpräglade flatland/ramp/dirt egenskaper.
Ideal BMX
Den är rejält uppgraderad från tidigare år, då den mest var en lekcykel för barn, men nu har den ny ram, tredelad vev och bättre nav, modellnamnet har dom tyvärr behållit så folk tror att det är samma cykel som tidigare...

Köp så dyrt du har råd med, men inte billigare än 3loppor
Sen kanske du bara har tänkt ägna dig åt en sorts BMX åkning, siktar du exemelvis mest på dirt så ska du ju köpa en dirt bema, siktar du på att bli värst i ramp så finns det andra hojar till det.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back