Video BMW S1000RR för smaka på Nissan GTR igen, nu kör S1000RR absulut 100% fullt

Kameran är i AMS:en? Går som satan den där. Är det 1500 eller 1700hk i den med racesoppa?

Det skulle inte vara en sånn stor skillnad om hojföraren lyckades ta allt ur hojen:

Specs:
BMW S1000 RR
Top speed: 305 km/h
1/4 mile: 9.57 sec @ 251 km/h
0–100 km/h: 3.1 sec / 43 m
0–200 km/h: 6.9 sec / 209 m

Nissan GT-R AMS 12+
Top speed: 382 km/h
1/4 mile: 9.447 sec @ 260.11 km/h
0–100 km/h: 2.99 sec
0–200 km/h: 6.5 sec

Men bilen vinner hur som helst; både på pappret och i verkligheten. :D

Bmw:n bromsas ju av att föraren har en GoPro Teletubbie-style. Utan den hade BMW:n vunnit dIrEcKt! :rofl

Du får nog ta fram 0-300 km/h siffror.

GTR körde med rutna nenre också :D

Det skulle inte vara en sånn stor skillnad om hojföraren lyckades ta allt ur hojen:

Specs:
BMW S1000 RR

Nissan GT-R AMS 12+

Här är en hoj som borde vara med; Suzuki Hayabusa Turbo Deluxe - 1000 HP. Toppfart 502 km/h.

eller så kan den här va med nästa gång
raket.jpg

säg bu eller bä hojen fick stryk. ingen vill ha tips på vad som borde vara med.

Trots allt imponerande att det ska så mycket till för att slå en original hoj man kan köpa beggad för dryga 100kkr.

Jävla frän bil och hoj. :tummenupp

Roligt att se en snabb bil. De går att få till!!
Dessutom behöver man inte håva upp så mycket pengar som en full AMS GTR kostar för att klippa hojar. På senaste RRIS eventet på Björkvik var det en hemtrimmade BMW e30 som körs dagligen som klappade ner en -12 R1:a vid start från 100 km/t. Över 250km/t behövs mycket effekt för att hålla bra acceleration.

Börjar man sen jämföra äpplen med äpplen (Trimmade hojar vs- trimmade bilar) så blir resultatet annorlunda..
Se denna vid 5.50 Hemtrimmad moppe (Xyron här på forat) vs en av de snabbaste gatbilarna i världen UGR´s Gallardo med ~1500 häst
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM

Last edited:
Hahah! Vad grymt att Xyron kör med hojen på Midlandabanan! Får man lite referens för hör överjävulskt coolt det är o ha för mycket hästkrafter :D

UGR Gallardon gi ck itn optimalt och pajjade efter fne repor tyvärr. Vi körde inte på Midlandabanan.

Hahah! Vad grymt att Xyron kör med hojen på Midlandabanan! Får man lite referens för hör överjävulskt coolt det är o ha för mycket hästkrafter :D

UGR Gallardon gi ck itn optimalt och pajjade efter fne repor tyvärr. Vi körde inte på Midlandabanan.

Nä jag vet! Jag svarade på amullos inlägg med videon från Xyrons turbohoj som han kör med på midlanda!

Förresten de flesta vråltrimmade bilarna brukar väl rätt ofta ha problem! ;)

Stängde av klippet efter 24 sekunder pga grabbarnas EXTREMA svengelska samt att det var rullande start :glömdet

Tycker de ä lite festligt med alla försvarstal i dom här björkvikstrådarna ja:D:rofl
de ä dyra däck å nån gasar inte fullt, en nötrimmad gallardo som framställs med 1500häst å "nao vi gånna kick hiss ass" men den gick ju risigt vid tillfället vips...
Hade inte Xyron sänkt laddet dagen till ära oxå lr har jag drömt den läsningen?
Äre inte bara å inse att de finns monsterbilar som e kapabla å dräpa en modern sporthoj, likväl som att en multimiljonär med en hyperkärra får smaka smisk av en "bonntrimmad" hoj?
skulle oxå vilja ha en gtr, men får väl nöja mej med att nära på ha samma prestanda för 70K istället...
Gasa järnet där ute!:tummenupp

:rodnar
Här är en hoj som borde vara med; Suzuki Hayabusa Turbo Deluxe - 1000 HP. Toppfart 502 km/h.

Om inte mitt ställ hade varit brunt inuti utav accelerationen så hade det definitivt varit brunt på grund av det mysiga voblet när han släppte gasen...:gråta

Specs:
BMW S1000 RR

Nissan GT-R AMS 12+

Med min turing/gubbhoj som är original skulle jag teoretiskt kunna köra ifrån denna bil 0-100km/h då detta enligt tester skall gå på 2,81 sec.

Dock hade jag blivit hopplöst efter när mätaren passerat laglig hastighet. :brinnerup

Det var roligare på kemora kan jag lova, midlanda är lite för kort för att man ska kunna använda effekten :yoparty

Tycker de ä lite festligt med alla försvarstal i dom här björkvikstrådarna ja:D:rofl
de ä dyra däck å nån gasar inte fullt, en nötrimmad gallardo som framställs med 1500häst å "nao vi gånna kick hiss ass" men den gick ju risigt vid tillfället vips...
Hade inte Xyron sänkt laddet dagen till ära oxå lr har jag drömt den läsningen?
Äre inte bara å inse att de finns monsterbilar som e kapabla å dräpa en modern sporthoj, likväl som att en multimiljonär med en hyperkärra får smaka smisk av en "bonntrimmad" hoj?
skulle oxå vilja ha en gtr, men får väl nöja mej med att nära på ha samma prestanda för 70K istället...
Gasa järnet där ute!:tummenupp

Skruvat ner är fel ord, hade problem med wastegaten men det stämmer jag laddade ca 0,7~0,75 när jag var där sist. Tyvärr hinner jag inte få ihop den till i år, men hoppas på att kunna fara och köra en sväng på gt boards event nästa sommar. (om man får komma dit då dvs)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti