BMW-reklamen i blinkande bannern.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Never be bored again. BMW 800. Va e de här? :va

Det är ju just sånt här som gör att iaf ja håller mig till HD-konfigurerade spisar. Här finns de ju fantastiska möjligheter till big bore. :rullandeu

:borra
 
stenålders. ska va el, man hör ändå inget förutom vindbruset i hög hastighet å så lär ingen granne till nån bana gnälla på ljudet. Glöm förbränningsmotorn... :P
 
stenålders. ska va el, man hör ändå inget förutom vindbruset i hög hastighet å så lär ingen granne till nån bana gnälla på ljudet. Glöm förbränningsmotorn... :P

Allt är elstartens fel. Över en natt kunde nu horder av ömfotingar kalla sig knutte. Kort därefter försvann även brytarspetsarna, då blev det plötsligt fritt fram även för humanister och allehanda otekniska kretiner att ge sig ut på milsvida hojresor utan att medföra eller ens kunna hantera ett endaste verktyg.
 
Allt är elstartens fel. Över en natt kunde nu horder av ömfotingar kalla sig knutte. Kort därefter försvann även brytarspetsarna, då blev det plötsligt fritt fram även för humanister och allehanda otekniska kretiner att ge sig ut på milsvida hojresor utan att medföra eller ens kunna hantera ett endaste verktyg.

Elstart förvisso men det finns fortfarande ducati för teknisk gruvarbetare kvar.
 
Okey, för ren å skär söndagstur eller lite puttrande i stan så huvuden vrids åt ens håll, då e la förbränningsmotorn nice. Men ärligt talat, att ha en pryl som består av färre rörliga delar å som tillåter banåkare/tävlingförare att få rejsa i fred in till sena timmar på kvällen för att bli bättre/snabbare då banorna slipper arga grannmobben som står med högafflar å eldfacklor vid banan för att det fördes lite för mycket oväsen e la bara en fördel? eller?
 
Okey, för ren å skär söndagstur eller lite puttrande i stan så huvuden vrids åt ens håll, då e la förbränningsmotorn nice. Men ärligt talat, att ha en pryl som består av färre rörliga delar å som tillåter banåkare/tävlingförare att få rejsa i fred in till sena timmar på kvällen för att bli bättre/snabbare då banorna slipper arga grannmobben som står med högafflar å eldfacklor vid banan för att det fördes lite för mycket oväsen e la bara en fördel? eller?

Nej. All utveckling är inveckling.
 
Okey, för ren å skär söndagstur eller lite puttrande i stan så huvuden vrids åt ens håll, då e la förbränningsmotorn nice. Men ärligt talat, att ha en pryl som består av färre rörliga delar å som tillåter banåkare/tävlingförare att få rejsa i fred in till sena timmar på kvällen för att bli bättre/snabbare då banorna slipper arga grannmobben som står med högafflar å eldfacklor vid banan för att det fördes lite för mycket oväsen e la bara en fördel? eller?

Äh, dom där jävla el-hojarna låter ju nästan lika mycket när de kör fort de med, bara inget motorljud. . . . .
 
Tur att en av motorcyklarna har både kick och brytarspetsar så man slipper skämmas. Innerslangar har den också.

HD började väl med elstart 1965.
 
Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top