Bmw K1200s

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag var precis och provkörde BMW K1200S. Vilken fantastisk motorcykel! Hur lätt och följsam som helst, fjädringen svalde vad som helst i vägbanan. Den styrde dit man tänkte! Men det bästa var ändå draget! Öppnade spjället på tvåan och jäääävlar vad det sköt iväg! Växlade upp till trean, ut med kopplingen och BOOM! Som att bli sparkad i arslet av ett snälltåg! Farten slutade aldrig att öka! Var tvungen att stanna, satt och skrattade och skrek i en halv minut innanför hjälmen...

Ville bara skriva av mig lite...

Tyvärr missade jag öppet hus hos BMW i Linköping härom dagen då de bara annonserade samma dag och jag hann inte läsa tidningen på morgonen. Hade gärna provat den.

Jo visst är det en underbar maskin, och första gången jag tänkte att jag skulle prova bromsa riktigt hårt så höll jag tame f*n på att flyga över styret i 180...

TwoWheels här i Umeå har satt på ett Remus avgassystem på sin demo hoj.. Vilket ljud det blev. Grymt sugen på att byta..

Bilcentralen här i Stockholm lånar inte ut K1200S för provkörning påstår de, eller så var det för att den fete bilsäljaren tyckte att jag och min polare såg ut som luffare?

Fick låna en R1200ST istället, inte riktigt samma sak :).

Undrar hur de tror att de skall kunna sälja en hoj om ingen får provköra...

:va

Kurt skrev:
Jag var precis och provkörde BMW K1200S. Vilken fantastisk motorcykel! Hur lätt och följsam som helst, fjädringen svalde vad som helst i vägbanan. Den styrde dit man tänkte! Men det bästa var ändå draget! Öppnade spjället på tvåan och jäääävlar vad det sköt iväg! Växlade upp till trean, ut med kopplingen och BOOM! Som att bli sparkad i arslet av ett snälltåg! Farten slutade aldrig att öka! Var tvungen att stanna, satt och skrattade och skrek i en halv minut innanför hjälmen...

Hmmm... Kawasaki KZ750L3 -83? Har väl samma motoreffekt som startmotorn på sporthojarna? Du kanske skulle prova några fler nya hojar och sedan jämföra med Bumsen?

Busan, exempelvis är uppe i 235 km/tim efter 400 meter, d v s som mellan två rödljus i stan. Ett kugg mindre på framdrevet försämrar ju inte detta heller precis, liksom, typ, baa...

Busafreak skrev:
Hmmm... Kawasaki KZ750L3 -83? Har väl samma motoreffekt som startmotorn på sporthojarna? Du kanske skulle prova några fler nya hojar och sedan jämföra med Bumsen?

Busan, exempelvis är uppe i 235 km/tim efter 400 meter, d v s som mellan två rödljus i stan. Ett kugg mindre på framdrevet försämrar ju inte detta heller precis, liksom, typ, baa...

Självklart finns det alltid snabbare cyklar! Jag beskrev inte K1200S som snabbast i världen, bara som snabb nog för att jag skulle bli glad!

nicke30 skrev:
TwoWheels här i Umeå har satt på ett Remus avgassystem på sin demo hoj.. Vilket ljud det blev. Grymt sugen på att byta..
Har TwoWheels en k1200s demohoj för provkörning, då måste jag dit och testa :)

tl1000s skrev:
Har TwoWheels en k1200s demohoj för provkörning, då måste jag dit och testa :)
I fredags när jag var förbi så saknade de bara plåtarna till maskinen, så under veckan borde provkörningarna komma igång. De startade dock maskinen så att jag skulle få höra hur Remus systemet lät...

Prova den nu och om den inte har gått så långt så prova den på några veckor också, stor skilnad på en helt ny och en maskin som gått en del.

Kurt skrev:

Men kom ihåg, det är en BMW! En gubbhoj. :4skrika Inget annat och kommer att vara så....

Kurt skrev:
Självklart finns det alltid snabbare cyklar! Jag beskrev inte K1200S som snabbast i världen, bara som snabb nog för att jag skulle bli glad!
Inget fel i det, tyvärr vänjer man sig fort sen är "sparkad av ett snälltåg" mer "böööööööööööö", sånt är livet.
Det är roligast i början.

Startmotorn på moderna sporthojar ger iaf inga 100 hästar.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan