Bmw 650 Gs

Febban

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Tjena hojfolket,

Tänker köpa en BMW 650 GS typ -00 eller nyare. Vad är viktigast, årsmodell eller miltal. En -01:a som gjort 1500 eller en -04:a som gjort 5000.
Något annat speciellt man bör kika efter?

//Febban

Det jag vet är att de är bra, möjligen kolla om den inte har gummibälgar att packboxarna är hela om den körts mycket på grus.
Jag vet en skitfin röd 650 GS -00:a som har allt man kunde få, det enda den saknar är topbox, annars finns *allt* (tankväska, sidoväskor, gummibälgar, högre ruta, oljetempmätare, 12-voltsurtag, längre stänka, förbaskat välskött etc).
Den har gått ca 2500 mil och nybesiktad utan anmärkning nyligen.

Det jag vet är att de är bra, möjligen kolla om den inte har gummibälgar att packboxarna är hela om den körts mycket på grus.
Jag vet en skitfin röd 650 GS -00:a som har allt man kunde få, det enda den saknar är topbox, annars finns *allt* (tankväska, sidoväskor, gummibälgar, högre ruta, oljetempmätare, 12-voltsurtag, längre stänka, förbaskat välskött etc).
Den har gått ca 2500 mil och nybesiktad utan anmärkning nyligen.

Och jag har en topbox som du kan få köpa för några hundringar! :tummenupp

från -04 har den en nyare och bättre motor, med dubbla tändstift bättre gång och lägre förbrukning. Men om detta är tillräckligt för att bara söka efter den nya ska jag ha osagt.

Viktigast på utrustningssidan är sidoväskorna orginal, skitdyra men mycket bra kvalitet. Leta efter en hoj som har väskorna. Finns många som har gått lite, så långmilarna kan man välja bort bara för det.

Tackar för tipsen. Verkar som man får en stabil hoj oavsett vilket låter fint.

BMW är kända för att vårda sitt märke så du får bra service från dom om det är nåt, allt för att märket ska må bra och du själv som ägare av en BMW-produkt. Sen har du MC Proffsen i Hägersten, mycket kunniga och duktiga på BMW och snabba på att ta hem delar om du behöver. Skulle delen försenas ringer de direkt och meddelar dig, jag är jättenöjd med dom.

Jag kontaktade AVA MC men de skulle ha dubbla priset för samma del än MC Proffsen tog.

Tackar för tipsen. Verkar som man får en stabil hoj oavsett vilket låter fint.

Jag körde en äldre 650 GS med förgasare förut, den var inte alls rolig på låga varv, de nyare motorerna var grymt mycket snällare i gången utan ryck och skak.

Men i övrigt var hojen skottsäker. Billig försäkring, billig service, grym på kurviga vägar (fick en å annan sporthojsnisse att vika ned sig på extremt kurviga vägar), skön upprätt körställning. Sen är den iofs inte världsbäst på att blåsa 140+ längre sträckor, men om man inte gör det varje dag så... :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman