Bluerayspelare ??

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Blu-rayspelare ??

Hej har en Panasonic BD30, problemet är att den tar knappt några brända skivor alls. Plus den hackar viduppspelning av BD-skivor. Har uppdaterat mjukvaran,, JA.
Min kompis har en ny Samsung, lika dant där. Har även en inspelningsbar Sonyspelare som tar dom flesta skivor. Och även en gammal Sony dvd som inte ens har HDMIuttag, men den tar allt, även om man repar brända skivor i grusen "nära på"

Så frågan är: Hur funkar era Blu-ray med brända skivor??

Vill ha en spelare som tar allt..

Last edited:
Jag köpte nyligen en Samsung BD-P3600 och den spelar allt.
Att den dessutom har en inbyggd mediaspelare som spelar allt du kastar till den gör ju inte saken sämre.
OBS !! Ta med ett gäng egna skivor till butiken och testa så dom funkar.
Samsung påstår nämligen att den INTE skall spela DVD+
Provspelade runt 15 skivor i butiken, och den spelade upp allihop, som dessutom var just DVD+
Att kunna streama filmer från nätverket hemma är som sagt var underbart.
Även från USB spelar den upp allt jag testat.

Att dina brända skivor hackar osv kan ju bero på att dom är gamla ?
Hållbarheten på brända skivor är inte riktigt densamma som köpskivor.
Har märkt att några av mina något äldre ( ~8 år ) kan bete sig lite konstigt ibland.

Jag köpte nyligen en Samsung BD-P3600. Att dina brända skivor hackar osv kan ju bero på att dom är gamla ?

Ska ta ditt tips och ta med lite skivor till butiken, det måste man väl får prova?

Jag menar inte hacka så, utan mer småhack precis som den ritar lite för få bilder/sec. blev ngt bättre efter jag uppdaterat mjukvaran. Och det är på Köpta BD-skivor. Precis som den inte hinner med. Köpta DVD-skivor är inga problem.

Back