Blodad tand med gammelgixxer!

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Har kört några gånger nu på rörbergs go-cartbana med gammelgixxern och har defenetivt fått blodad tand på det här med bankörning! :tungan
Eftersom det bara är körning varannan vecka i rörberg så skulle jag vilja köra åtminstone 1 gång i veckan...har hört om något som heter rörken i uppsala som tydligen skall köra varenda! måndag? Är det någon från gävletrakten som brukar åka dit och åka?

Har en liten fundering ikring det här med däck :gnissla Det sitter ju som bekant 18'' fram och bak på gammelgixxern :yoparty Och eftersom jag inte vill ändra på det(är ju oldskol så det skriker om det :D ) är det ju lite problem det här med däck... Bak är inga problem där finns det conti force som jag tycker funkar bra, men fram..Nu sitter ett par dunlop d205f(sportmax touring) på som jag tycker funkar helt suveränt MEN jag hittar inget nytt sådant!!! och det som jag har börjar se lite slitet ut :gnissla :huvet .

Kom och tänka på en sak...på den tiden det begav sig närmare bestämt 86-88 så tävlades det ju flitigt med med gsxr1100:a vad körde dom på för däck då? Det bör ju finnas DRIVOR med bättre begagnade racingdäck(ev slicks) med 18'' för nuförtiden så används det ju bara 17''...Så vad tror Ni, har alla slängt dom eller ligger det kvar några däck i några garage..ALLA tipps är välkommna :banana
Det BÖR ju också ligga driver med racekåpor åxå...

Dirtfighter skrev:
2303449 Har en liten fundering ikring det här med däck :gnissla Det sitter ju som bekant 18'' fram och bak på gammelgixxern :yoparty Och eftersom jag inte vill ändra på det(är ju oldskol så det skriker om det :D ) är det ju lite problem det här med däck... Bak är inga problem där finns det conti force som jag tycker funkar bra, men fram..Nu sitter ett par dunlop d205f(sportmax touring) på som jag tycker funkar helt suveränt MEN jag hittar inget nytt sådant!!! och det som jag har börjar se lite slitet ut :gnissla :huvet .

Kom och tänka på en sak...på den tiden det begav sig närmare bestämt 86-88 så tävlades det ju flitigt med med gsxr1100:a vad körde dom på för däck då? Det bör ju finnas DRIVOR med bättre begagnade racingdäck(ev slicks) med 18'' för nuförtiden så används det ju bara 17''...Så vad tror Ni, har alla slängt dom eller ligger det kvar några däck i några garage..ALLA tipps är välkommna :banana

Sålde bort några artontummare i våras, splitternya fast ganska gamla... Verkar inte så lätt att få tag på såna nu direkt.

Rörken finns det info om på SMC-Uppsalas hemsida eller i Uppsaladelen av Sporthoj.

Bear kör 90% bana med sin 18" gammgixxer och har säkert koll på vettiga däcksval. PMa honom.

Dirtfighter skrev:
2303449 Har en liten fundering ikring det här med däck :gnissla Det sitter ju som bekant 18'' fram och bak på gammelgixxern :yoparty Och eftersom jag inte vill ändra på det(är ju oldskol så det skriker om det :D ) är det ju lite problem det här med däck... Bak är inga problem där finns det conti force som jag tycker funkar bra, men fram..Nu sitter ett par dunlop d205f(sportmax touring) på som jag tycker funkar helt suveränt MEN jag hittar inget nytt sådant!!! och det som jag har börjar se lite slitet ut :gnissla :huvet .

Däck från 86-88 hade iaf inte jag velat köra med. De liknar nog mest bakelit vid det här laget.

Jag har kört på Metzler Z4 i många år (både bak och fram) och tyckte att dessa var ok (släppte tidigt men varnade tydligt för detta). När dessa slutade tillverkas så gick jag upp till Metzler Z6 (både bak och fram) men blev jättebesviken på bakdäcket då detta iofs höll i längre än Z4 men jag fick ingen varning utan det släppte "helt plötsligt" och i regn var det helt hopplöst..... Framdäcket är helt OK och jag har inte haft några som helst problem med detta (än......)

Kör nu på Bridgestone BT014 i bak och är supernöjd, håller i länge och när det släpper så varnar det samt att sladden kommer väldigt mjukt och kontrollerat (än så länge :tomten )
Dock verkar det som livslängen är BETYDLIGT kortare gentemot Metzler Z6, men det är det värt.

Det är dock dags att byta framdäck och jag funderar på att byta till Bridgestone BT014/12/10 även där, verkar dock inte gå att fram andra än BT020 i sverige men det finns BT012/010 att beställa i Tyskland :va Så nu vet jag inte vad jag skall göra.
Rekomendationer mottages gärna.

//B

låt bli bt020, dom tål inte värmen som blir vid seriös banåka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman