Blocketannons

"Värde" styrs av vad marknaden är beredd att betala, dvs inget står om att den "renderar ett värde av 70 000:-".
Men faktum är att såna där, liksom Hondas samtida CBX betalas det rätt bra för. Fina ex brukar sällan begäras under 40 000:-, och riktigt fina ex med måttlig mätarställning begärs det oftast typ 50 000:- för. Orsaken till detta är antagligen att de, förutom att de är 6-pipiga, än idag erbjuder mycket goda touringegenskaper. Såvitt jag förstått är de utmärkta långhojar både med eller utan passagerare och packning.
Jag känner till en enda CBX som gått för under 30 flagg (28) och den var verkligen riktigt rackig, slutkörd, blårykande etc men den var trots detta lättsåld för 28.

Men 70 000:- för en Z1300 verkar ändå rätt häftigt.
 
det är ingen speciell hoj, den massproducerades en gång i tiden.
Rad 6a, vattenkyld 120hk och enormt tung.

Säkert såldes en del sånna i Finland då Arto nykvist ju hade en sån när han stuntade.
 
Robban_C skrev:
Jag känner till en enda CBX som gått för under 30 flagg (28) och den var verkligen riktigt rackig, slutkörd, blårykande etc men den var trots detta lättsåld för 28.

Rätt kul hur de har ökat i värde, när jag skulle köpa hoj i början av 90-talet blev jag erbjuden en cbx1000 -79a för 9000:-)))

Den var visserligen vurpad o skrapad på motorkåporna, men den gick ok och såg ut i bra bruksskick.
Jag provkörde men tyckte den var för klumpig så jag struntade i den, man kanske skulle ha köpt o sen sålt idag:-)
 
Visst går de ofta för mycket stålars pga entusiaster som vill ha, själv skulle jag inte betala 7000:- för den :kocko

Vad är den bra på, sportig körning, knappast, touring, knappast det finns nyare betydligt bättre hojar för det oxå, posing, tror inte heller det?

Vad????

:arsele
 
Silwer skrev:
det är ingen speciell hoj, den massproducerades en gång i tiden.
Rad 6a, vattenkyld 120hk och enormt tung.

Säkert såldes en del sånna i Finland då Arto nykvist ju hade en sån när han stuntade.

Det är ju lite imponerande att han stuntade med en sådan eftersom den är tung. Arto Nykvist *tänker*, var det inte han som åkte på träskorna efter hojen allt som oftast?
 
mankan skrev:
Det är ju lite imponerande att han stuntade med en sådan eftersom den är tung. Arto Nykvist *tänker*, var det inte han som åkte på träskorna efter hojen allt som oftast?

Jo det var han, lite av en urstuntare får man säga, han gjorde ju alltid en 12a med den hojen med så han knäckte baklampsglaset:-)

skulle gissa på runt 300kg i vikt på hojen iaf.
 
Silwer skrev:
... skulle gissa på runt 300kg i vikt på hojen iaf.
Ur minnet: 326 kg. Honda CBX 280 kg. Men som sagt, det är ur minnet.

Dr Gixxer:
Alla vill inte åka runt och knäskrapa med R1. Och alla touringåkare vill ju inte åka Vinge. Posing? Antagligen rätt bra på det men jag är inte specialist på posing (har aldrig brytt mig). Stor puffra i stor hoj impar på rätt många som inte är hojåkare.

Själv tycker jag faktiskt rätt bra om de gamla loken. Dock så _kör_ jag hellre sporthoj!
 
70 papp är väl inget för "Kungen bland hojar" :rofl
 
Silwer skrev:
Rätt kul hur de har ökat i värde, när jag skulle köpa hoj i början av 90-talet blev jag erbjuden en cbx1000 -79a för 9000:-)))
Fan Silwer strö inte salt i mina sår :gnissla
Jag är sugen som fan på en slotterkross, skulle ha köpt en
men ungarna tog för mycket tid i början på 90-talet
 
Jag skulle gärna ha nån av de sportchassien för CBX-puffra som fanns på 80-talet. Typ Egli, Martin eller möjligen den modernare Spondon (har nån mer gjort seriösa ramar för 6:orna?). Men detta har jag ju redan deklarerat i en annan tråd så det var väl gammal skåpmat antar jag. :D
Hursomhelst go 6:a i sportigt chassie. Satan gött!
 
vad finns det mer för 6cylindriga hojjar? fick en liten flashback från att jag had en granne när jag var liten som räjsade rundor på en Radsexa, tror inte det var en Z1300 såg lite sportigare ut... kanske med kåpa? :va
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top