Har nu vart på tre långa turer i sverige för att hitta en ny hoj till mig.
Alltid innan jag har åkt har jag frågat om hur cykeln ser ut, om den varit servad och om det finns kvitton på det och om det är något annat man borde veta om den.
Idag var jag markaryd en resa på drygt 50 mil. Skulle ner och Kolla på en Honda CBR600F2 -95. Säljaren sa att det var som nyskick på den och om man skulle hitta några märken på den så fick man näst intill leta med förstoringsglass. Det visade sig att när jag kom fram så var hela cykeln full med massa märken den hade blivit tappad. Den så kallad servicen han hade gjort för någon vecka sen fanns det inga kvitton på. Bromsar fanns det knappt på den. Det gjorde iofs inte så mycket när inte cykeln gick snabbare än 130 hur mycket jag än varvade ur den på alla växlarna
Förra veckan var jag både i Göteborg och Stockholm för att kolla. Den i göteborg (Suzuki GSX750R 92) startade inte ens när jag var där. Han som hade den skyllde på att den stått länge så bensinen hade blivit gammal. VARFÖR? fixar man inte detta då när han visste redan några dagar innan att jag skulle komma och titta på den..
Den i stockholm var en Kawasaki ZZR600 92 Men den fick jag reda på i sista sekund vara en import något som han hade förnekat när jag frågat. Att det var en import kan väl vara okej ibland men inte när mätarn redan vissade 6600mil.
Om ni skulle känna någon som säljer en 25kw sporthoj runt 30000 så hojta gärna till. Vill ha en cykel innan sommarn är slut

Alltid innan jag har åkt har jag frågat om hur cykeln ser ut, om den varit servad och om det finns kvitton på det och om det är något annat man borde veta om den.
Idag var jag markaryd en resa på drygt 50 mil. Skulle ner och Kolla på en Honda CBR600F2 -95. Säljaren sa att det var som nyskick på den och om man skulle hitta några märken på den så fick man näst intill leta med förstoringsglass. Det visade sig att när jag kom fram så var hela cykeln full med massa märken den hade blivit tappad. Den så kallad servicen han hade gjort för någon vecka sen fanns det inga kvitton på. Bromsar fanns det knappt på den. Det gjorde iofs inte så mycket när inte cykeln gick snabbare än 130 hur mycket jag än varvade ur den på alla växlarna

Förra veckan var jag både i Göteborg och Stockholm för att kolla. Den i göteborg (Suzuki GSX750R 92) startade inte ens när jag var där. Han som hade den skyllde på att den stått länge så bensinen hade blivit gammal. VARFÖR? fixar man inte detta då när han visste redan några dagar innan att jag skulle komma och titta på den..
Den i stockholm var en Kawasaki ZZR600 92 Men den fick jag reda på i sista sekund vara en import något som han hade förnekat när jag frågat. Att det var en import kan väl vara okej ibland men inte när mätarn redan vissade 6600mil.
Om ni skulle känna någon som säljer en 25kw sporthoj runt 30000 så hojta gärna till. Vill ha en cykel innan sommarn är slut
