Blir lite trött av att se

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Vilken hoj ska jag välja X eller Z!.. Vilken går bäst Bu eller Bä!.. Osv Osv..

Får en uppfattning av att det är dom som inte har körkort eller dom som håller på att ta som ställer denna fråga titt som tätt. Har man körkort så drar man och provkör ett par olika om man nu inte kan bestämma sig för vilken körstil eller sittställning man vill att en hoj ska ha osv osv. Enligt mig så borde man själv bilda sig en uppfattning om vad man vill ha och hur den ska se ut, eller har jag helt fel?. Jag kan förstå att folk undrar om lite äldre hojar när det gäller kvalite,motor osv, det är helt klart befogat då är det liksom relevant info på något sätt!.

När jag köpte min hoj så visste jag att det var den jag ville ha, punkt slut! och Enligt Claessons så vet ca:90% av deras kunder vad dom vill ha!

Detta är igentligen riktat till er som hela tiden undrar om hojar. Vet ni inte vad ni vill ha för hoj??? Eller är det bara jag som inte kan förstå?

Min högst personliga åsikt såklart!. Och självklart menat i all välmening! :banana

ZXRMANNEN skrev:

Får en uppfattning av att det är dom som inte har körkort eller dom som håller på att ta som ställer denna fråga titt som tätt. Har man körkort så drar man och provkör ett par olika om man nu inte kan bestämma sig för vilken körstil eller sittställning man vill att en hoj ska ha osv osv. Enligt mig så borde man själv bilda sig en uppfattning om vad man vill ha och hur den ska se ut, eller har jag helt fel?. Jag kan förstå att folk undrar om lite äldre hojar när det gäller kvalite,motor osv, det är helt klart befogat då är det liksom relevant info på något sätt!.

När jag köpte min hoj så visste jag att det var den jag ville ha, punkt slut! och Enligt Claessons så vet ca:90% av deras kunder vad dom vill ha!

Detta är igentligen riktat till er som hela tiden undrar om hojar. Vet ni inte vad ni vill ha för hoj??? Eller är det bara jag som inte kan förstå?

Min högst personliga åsikt såklart!. Och självklart menat i all välmening! :banana

Och? Självklart menat i all välmening! :banana
:3freak

Instämmer till viss del. Vet man inte alls vad man vill ha för hoj, så är man ute och cyklar i min mening. Då undrar jag verkligen hur MC intresserad man är egentligen.
Jag vet hur det var när jag skulle köpa min första hoj, då läste jag allt jag kom åt om dom hojarna jag var intresserad av, sprang jag runt på alla MC butiker jag kunde komma åt. Klämde, kände, och provade, tills jag hittade vad jag gillade. Sen köpte jag den hojen.... Enkelt...

Men sen kan jag förstå en aspekt av allt det här frågandet. Det är om man står i valet och kvalet mellan två liknande hojar, och gillar båda lika mycket, och dom ligger i samma prisklass. Då kan det vara relevant att få in andras åsikter och erfarenheter av dom hojarna för att på nåt sätt bilda sig en uppfattning om kvalitet, kända fel, garantiåtgärder osv.

//Macke

ZXRMANNEN skrev:

förstår vad du menar :tuttar

På vintern kan man göra klipp hos handlare som har 04'or som dom vill bli av med, men det är inte helt lätt att provköra nu.....

Zane skrev:
På vintern kan man göra klipp hos handlare som har 04'or som dom vill bli av med, men det är inte helt lätt att provköra nu.....

Man vet fortfarande vad man vill ha!

Haha, jag förstår överhuvbudtaget inte varför man tror sig kunna köra de värsta fast man knappt vet nåt annat än namnen på hojarna.

Man kommer långt med att inte bara hänga upp sig på maxeffekten på objekten man är intresserad av.

Sen vad gör man med svaret man får på forumet om man frågar om man ska ha en gsxr1000 eller en cbr1000, är man klokare sedan man läst en massa likasinnade inlägg om "ja fö fan, man ska tjöra de man vill å andra ska håla tjäft eftersåm de tjör så själva, välj gixxern den har skitbra drag", för det är ju aldrig som det frågas om detaljer på modellerna, personen i fråga har inte ens slagit en sökning i en sökmotor innan han kom på att han skulle ha en 170hk hoj och att inget svagare kommer duga.

ZXRMANNEN skrev:

:tummenupp Håller med måste vara en av det vanligaste forumfrågorna. Vilken hoj ska jag välja X eller Z!... När jag köpte min första hoj ZX6:a hade jag ingen aning om hur den egentligen var. Målet var bara att skaffa jysst en 600:a sport till ett vettigt pris. Och det råkade bli en Kawa. MEN det kunde lika gärna blivit något annat. Sen får man köra med huvudet om man nu väljer en sporthoj som första knarr!!

JB

Alla är vi nybörjare nångång med massa frågor, tycker du att det e fel att fråga här då, ska detta bara vara ett forum för rutinerat folk?

Jag tror dom flesta som frågor om vilken hoj de ska köpa, R1 vs gixxer1000 eller va de nu må vara, redan har bestämt sig. de vill bara ha medhåll från andra att de gör rätt ...

FUBAR skrev:
Alla är vi nybörjare nångång med massa frågor, tycker du att det e fel att fråga här då, ska detta bara vara ett forum för rutinerat folk?
jo det är fel att fråga sådant.
Hur ska någon kunna svara på det?

Det är helt annorlunda om du frågar om folks åsikter om hojarna och fördelar respektive nackdelar, inte vem som är bäst.
Det tycker iaf jag, man kan tänka lite själv innan man efter en stund på dass med senaste Bikekatalogen hopar in på forumet och frågar vem som är bäst.

Skulel du köpa den hoj vi sa åt dig om jag svarade "gixxer 1000 är så jälla rå, fan va den går, köp den" och sen övervägande svarade nåt liknade?
Om det är så måste jag skratta.

ZXRMANNEN skrev:

Vart drar man och provkör hojar??? Ringer gärna inte till folk som har ute sina hojar till salu för att provköra, skall man gå till en handlare och fråga om man kan provköra??? Det är väl inte direkt så man gör affärer?

Man kan kanske testa kompisars hojar om dom har någon man är intresserad men hur annars provkör man olika hojar???

Jag är med intresserad av en ny men vet ej hur eller vart jag skall vända mig för att provköra, någon som vet???

handlare och privatpersoner, först får du göra en avvägning om vilken typ av hoj du vill ha och kanske vilken kubik som kan passa din körstil, sen väljer du ut några som du gillar och se snygga ut i dina ögon och kikar i plånboken, sen kollar du annonser och handlare.

Är detta konstigheter? så har jag gjort iaf.

FUBAR skrev:

Det är klart att vi alla är det ngn gång. Men jag visste vad jag ville ha trots att jag var nybörjare! Och är fortfarande i mina ögon. Jag tror och hoppas att alla vet vilken hoj dom allra helst vill ha, allt handlar om pengar o intresse igentligen.

Det blir en fjantig tråd det är bara det jag vill säga, man vet ju vad man är ute efter hoppas jag!.

Poacher skrev:
jo det är fel att fråga sådant.
Hur ska någon kunna svara på det?

Det är helt annorlunda om du frågar om folks åsikter om hojarna och fördelar respektive nackdelar, inte vem som är bäst.
Det tycker iaf jag, man kan tänka lite själv innan man efter en stund på dass med senaste Bikekatalogen hopar in på forumet och frågar vem som är bäst.

Skulel du köpa den hoj vi sa åt dig om jag svarade "gixxer 1000 är så jälla rå, fan va den går, köp den" och sen övervägande svarade nåt liknade?
Om det är så måste jag skratta.

Tycker inte det e fel att fråga om lite info från diverse modeller som man e intresserad av, men det e väl bara att ge fan i att svara på frågor om ämnet om man stör ihjäl sig på det, eller :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT