Blinkers och besiktning...

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
Snart är det dags att besikta... Tror ni SBP kommer godkänna placeringen av mina bakblinkers, eller måste jag göra försöka fixa till nåt som ser mer orginal ut?? De är E-märkta, väl synliga bakifrån och sitter mer än 18 cm isär, finns det några andra bestämmelser för hur och var blinker skall sitta?

Bifogat

• honda.jpg
    honda.jpg
    93 KB · Visningar: 289
Jag tror den ska gå genom besiktningen utan problem, det enda är om det finns nån regel för hur långt fram, som bakblinkersena får sitta.

Min polare monterade E-märkta miniblinkers vid sina passagerarfotpinnar, de är fullt synliga både från sidan och rakt bakifrån.

Vi passade på att fråga en som jobbar på besiktningen, och han kollade på hela arangemanget, och sa att det helt klart var godkänt :tummenupp

Jag åker väl dit och hoppas på det bästa då... Nån som vet nåt om nån regel för hur långt fram bakblinkers får sitta?

Det där baklyset kommer nog inte funka genom besiktning för det lyser inge bra på skylten och glöm inte en röd reflex bak med annars kan det nog funka med blinkarna men man vet aldrig med besiknings gubbar & gummor.

Skulle kunna vara om det finns nåt skit om att de ska vara i ungefär samma höjd som baklyset.

I övrigt, reflex och skyltbelysning bara....

Testa för tusan, borde gå.....

Fräck hoj f.ö :tummenupp

Skyltbelysnig har jag inbyggt i skyltskruvarna (Customvarning!) och en liten reflex skall hängas dit... Vore 17 om det inte skulle gå...

Bender skrev:
Skyltbelysnig har jag inbyggt i skyltskruvarna (Customvarning!) och en liten reflex skall hängas dit... Vore 17 om det inte skulle gå...
KAN vara så att de isf hugger på att skyltbelysningen inte är E-märkt. Vill inte vara pessimist, bara realist. Iofs större chans att klara sig igenom en vanlig besiktning än en regbesiktning.

Som sagt, TESTA. Funkar allt annat vore det surt om de skulle hugga på det....

Loooking goood...

Om den inte går igenom, let us know... Så kan vi åka och spöa på killen som nekade din skönhet... =)

/Zana

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...