Blinkers lyser konstant, fel på relät? Ktm 525-04

Turbomotor

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2014
Hoj
Ktm 525exc -04
Hallå! Ska in på besiktningen snart och behöver då montera dit mina blinkers.
Inna jag tog bort dom förra sommaren så fungerade dom utmärkt. Men nu när jag monterat tillbaka så lyser dom när man slår på höger eller vänster.
Försökt hitta ett relä bakom framlyset men hittat inte, vart sitter det och skulle det vara troligt att det har gått sönder?
Kan tillägga att det satt miniblinkers bak innan med glödlampor i, men plockade bort dom då de va sönder.

Vad har du för blinkers bak nu? Är det diodblinkers fram?
Om du bytt ut bakre blinkarna mot diodvarianter, eller om du inte har några blinker bak alls nu, så behöver du troligtvis byta blinkrelä till ett som är lastoberoende.

För tillfället har jag vanliga glödlampor bak nu och original fram( glödlampor) och då ska väl inte ett lastbrroende relä behövas?

relät sitter till vänster under hastighetsmätaren den sitter fäst med samma skruv som plåten med alla kontakter i

Fanns inget relä, testade med ett från en 530 och blinkar på vänster sidan men lyser på höger när man slår över till höger..
Skulle det kunna vara en jordkabel någon stans eller?

Min kawa betedde sig likadant nu här på våren. Då var det ärg i kontakten till ena framblinkersen som tjallade. Eftersom kontakten inte är hundraprocentig då så förbrukas för lite ström och då drar inte relät ordentligt.

Så kolla dina kontaktstycken :tummenupp

Min 450 -03 gjorde sådär, det var en av tåtarna som fått hål på isoleringen på en trång punkt och gick emot ramen.
Gjorde ingen analys, snurrade lite eltejp runt.
Vill minnas det var ett speciellt ljud när man blinkade åt det hållet, om det kan ha varit ett litet "klick" nånstans förutom i knappen?

Ska göra rent kontakten!��

Kan säga att jag inte hör om det klickar, måste ha hojen igång för att blinka;)
Men vad menar du med tårta? MartinB

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck