Blinkar ni när ni svänger?

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Jag gör det ibland, men o andra sidan glömmer jag den förbannade blinkersen 9 av 10 fall. Därför överväger jag att helt sluta blinka när jag svänger och istället se mig för extra noga varje gång jag svänger, vilket jag gör ändå iof sig. Känns som det är en risk att köra omkring med glömd blinkers på, mer än att svänga utan blinkers.

Hur gör ni, blinkar ni när ni svänger och kommer ni ihåg att slå av den sen?

Blinka för fan, måste ju statuera exempel för bilister med "trasiga" blinkare!!!

Alltid.
Men det är för att jag tycker det är så sjukt irriterande att se andra som inte blinkar. Det händer väl att man skiter i det vid en snabb omkörning på flerfilig motorväg men alltid i korsningar.

Jag har för vana att med jämna mellanrum trycka till på blinkersknappen ifall jag skulle ha glömt den på. Det är inget jag tänker på längre dock, det sker med automatik.

Lär dig använda den...är det inte enklare att skapa en vana att när nästa växel går i efter svängen så klickar man till på blinkersknappen?

Det är ju inte direkt så att bilisterna är överdrivet bra på att visa vad de tänkt göra, vi kan ju föregå med gott exempel i alla fall. :)

/J

Blinkar alltid, sen att bakblinkarna är riktade åt sidorna och så små att dom förmodligen endå inte synns gör det ganska menlöst att endå använda dom..:D

Jämt, alltid och varenda gång.

Hur skall annars alla fiender i trafiken fatta vad jag skall göra? Dessutom så retar jag livet ur mig på alla som inte blinkar när jag kör bil så jag får väl leva upp till mina egna krav iaf... =)

Blinkar alltid innan jag svänger.
Trycker också på blinkavstängningen ungefär var 10 sekund. Har fått en hang-up på det där.

Tror fan man blinkar. Glömmer också slå av nån gång ibland, men det negativa med att glömma slå av nån gång ibland överskuggas av det positiva med att faktiskt blinka.

jag blinkar rätt ofta men är jag ensam ute o snurrar händer det väll att det inte blir om de inte e trafik i närheten men sitter lik förbannat o trycker som en ovana på den där knappen var 10s även när jag ligger motorväg o har gjort i en timme typ :huvet

BLINKA!!!!!!!!

Försök skaffa dig minne. Råkar själv ut för det där men man får ju försöka vara så tydligen mot andra trafikanter som möjligt även om det finns tillfällen då man glömmer.

Men herregud vilka frågor!

Jag har en till, gasar ni när ni vill öka farten?

NEJ! :rolleyes:

Jag använder blinkers både i god tid INNAN jag ska svänga och

NÄR jag svänger!!!

Enormt irriterande/livsfarligt med folk i trafiken som bara använder blinkers,

NÄR dom svänger!!!:mad:

Last edited:
Men herregud vilka frågor!

Jag har en till, gasar ni när ni vill öka farten?

what he said.

men svaret på frågan är att jag drar på varningsblinkersen när jag ska svänga och låter den gå tills den stängs av automatiskt.

Använder händerna som körriktningsvisare så jag råkar aldrig ut för att glömma den på:hihi

I 8 fall av 10 blinkar jag om det inte är uppenbart onödigt, typ man vet att man är alldeles själv nånstans. När jag är ute som övningskörningshandledare eller vad det heter, så försöker jag snäppa upp mig. Ofta då signalerar jag som cyklister brukar göra, dvs med hela armen, tex vid filbyte på motorväg osv. Allt för att bilister ska se och underlätta för "nybörjaren". Sen som nån annan sa så har jag utvecklat nån slags hangup på att kontrollera så blinkersen är avstängd. Jag trycker maniskt på avstängningsknappen ungefär som jag trummar med fötterna när jag äter god mat. :)

NEJ! :rolleyes:

Jag använder blinkers både INNAN jag ska svänga och NÄR jag svänger!!!

Enormt irriterande/livsfarligt med folk i trafiken som bara använder blinkers,

NÄR dom svänger!!!:mad:

Jag tog det som självklart att det menades både före och i.
Sen beror det ju på hur snabb trafikrytmen är oxå. Om det är bra flyt och långt avstånd mellan alla så brukar jag blinka till i samband med en omkörning t.ex inte i 5 minuter innan jag drar om.

Men i korsningar så blinkar man i god tid.
Det finns fan inget mer irriterande än som fotgängare stå och vänta på en bil som antingen inte blinkar eller tar med sig blinkersen i svängen när man trodde att de skulle rakt. :mad:

Jag blinkar hela dagarna, blir så torr i ögonen annars. :rolleyes:

Blinkers använder jag i stort sett alltid när jag svänger/gör filbyten. Undantag finnes dock om situationen är sådan.

Klarar du inte av att manöverera hojen på ett korrekt sätt i trafik kankse du ska överväga att öva lite mer på en parkering innan du ger dig ut bland de som inte kan läsa dina tankar?

Enormt irriterande/livsfarligt med folk i trafiken som bara använder blinkers, NÄR dom svänger!!!:mad:
Finns så otroligt många som tydligen har limmat fast händerna på ratten och bara når blinkersspaken i själva svängmomentet. :huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman