Blind inspektör från vägverket!

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har egentligen inget att skriva men bara måste.

Jag har klarat A-kortet idag.
:yoparty :yoparty
Inspektören måsta ha varit blind eller så såg han åt ett annat håll men det är jag bara tacksam för.

Har idag kört upp för tung mc och tyckte att krypkörningen gick rent åt skogen och satt bara och väntade på att vägverkets man på plats skulle be mig köra en gång till men han sa bara att vi skulle gå över till högfartsdelen.
Ok tänkte jag och drog iväg. Vände runt och stannade och väntade på startsignal. Signalen kom och jag klarade banan nästan perfekt förutom att jag touchade 2 koner så att de trillade omkull. Efter avslutande bromsning satt jag åter igen och väntade på domen. Och åter igen sa inspektören att jag var godkänd. Nu började jag allvarligt att ifrågasätta hans syn men han bara skrattade och sa att han inte såg. Fan vad gött att äntligen kunna ta hojen när man vill :D :D :D :D :D :D

Touchade du två koner är du fan inte mogen för A-kort!

Åk genast tillbaka och kräv att få köra upp igen...

Snart har vi väl ett nytt offer i olyckstråden.

Han kanske bedömde att du var lämplig att inneha ett A i körkortet. Det borde vara viktigare än att om någon kon blir påkörd.

GRATTIS

Vem vet, du kanske fick en inspektör för blinda MC-förare?

Hur som helst, GRATTIS!!!! :fyllisar

Touchade du två koner är du fan inte mogen för A-kort!

Åk genast tillbaka och kräv att få köra upp igen...

Snart har vi väl ett nytt offer i olyckstråden.

Ja! Tänk om han stöter på ett gäng med koner på landsvägen som han måste köra slalom igenom...:rolleyes:

Det blev nog någon muta utbetalad idag :va:D . Förresten grattis till kortet:tummenupp

Grattis!!!!!

:tummenupp Grattis!

Mogen eller ej!
När jag hade min uppkörning så gick allt åt hälllllvete!
Jag körde serpentin upp och tillbaka, satte ner foten i garageväningen, körde över ett övergongsställe med en dam på, körde fel väg när inspektörn bad mig köra mot ett mål (missade skylten)
och jag klarade mig!
Detta är dock ett gäng år seda nu och hitintills så har jag inte en enda insident!
Kör med huvudet bara så går allt bra! Alla är potensiella faror i trafiken!! :mad:

Grattis! Jag har ett riktigt A-kort från -86, körde upp för tung mc på en Yamaha DT125. Tre dagar efter jag körde upp började det att snöa, och året efter infördes nån kon-bana som inte ens MC-batongen fixade.....

Det konstiga är att jag aldrig någonsin behövt svänga mellan några koner, bara idioter i plåtburkar emellanåt....

Grattis till kortet!
Blir en lång höst/vinter för dig :)
Pass på och kör så mycket som möjligt nu innan det blir för kallt. Ta det dock väldigt försiktigt med tanke på all skit som finns på vägarna och att asfalten är kall och ev. blöt.

Ang inspektören så tittar han på helheten och inte individuella moment. Vissa moment i provet är sånt som man kuggar på om man inte klarar av de 100%, men de flesta är såna som man kan klara sig även om man inte gör det perfekt, som tex konbanan.

Ha det!

Mvh
Dio

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage