Bli inte en i statistiken

Status
Ej öppen för fler svar.
Inget man vill se igentligen ...
Men det ger ju en tankeställare nu till våren ...

The blade skrev:
Swedie ...ta bort tråden

Swedie, ta inte bort tråden! Visserligen väldigt obehagliga bilder, men det varnas för det, och vi behöver nog alla en tankeställare nu när vi är som gaskåtast. Det är trots allt bättre att folk ser det här och tänker till, än att vi andra får läsa/skriva RIP-trådar i sommar.
Ta det lungt där ute, och gasa med lite förnuft! :krama

Hoztic skrev:
Swedie, ta inte bort tråden! Visserligen väldigt obehagliga bilder, men det varnas för det, och vi behöver nog alla en tankeställare nu när vi är som gaskåtast. Det är trots allt bättre att folk ser det här och tänker till, än att vi andra får läsa/skriva RIP-trådar i sommar.
Ta det lungt där ute, och gasa med lite förnuft! :krama

Du har rätt.Jävligt jobbiga bilder att se bara. Kan vara en bra tankeställare som gör att man inte vriderhelt fullt i sommar....men som sagt , riktigt obehagliga bilder :(

tycker det är bra med en sånhär tråd ibland ! det är ju fakta av vad man kan råka ut för ! låt tråden vara kvar !!!!

Kör med Riktiga kläder o kör med huvudet... INTE högerhanden...

Huuuu.... Höll nästan på att spy.... Dessa bilder kommer nog finnas i bakhuvudet ett bra tag... Jag vill inte sluta mina dagar som ett exempel på hur illa det kan gå! Vilket påminner mig att jag måste köpa ny hjälm och ryggskydd snarast!

skapligt otrevliga saker det där.. men bra o se som sagt.. fast om mammsen fick se det där skulle hon nog kedja fast mej vid ett element lr nåt.. Blir nog en tur om nån timme :banana

Tråkigt att se så många utan hjälm och skyddskläder. Några utav de som omkommit i dom bilderna skulle säkert klarat sig med bra skyddsutrustning.....

J

General E skrev:
Tycker det är bra med skrämselprooaganda

Det är bra tills man lärt sig. T ex, tryck gärna på knapp 1 eller 2 men inte "Bomb". När man väl lärt sig och förstått det, finns ingen anledning att träna momentet igen. Det är mer effektivt att gå vidare och lära sig annat. (T ex hur man kan påverka olika situationer)

jag håller med om att vissa hade klarat sig bättre om dom nu hade haft skyddskläder på sig ,vissa hade ju inte äns hjälm :mad:
Men mycket av problemet ligger hos billisterna ,trafikskolorna måste börja lära ut dom bättre angående motorcyklar ,
Jag exempel råka ut under samma veckan förra hösten
två billister gjorde en vänster sväng utan att se för sig ,
hade inte jag varit på bromsen så snabbt ja då hade det blivit illa :huvet

Jag tror utan att ens bry mig om att titta på vilket jag förstår de förfärliga bilderna att en trygg människa är säkrare en otrygg...rädsla kan göra den tuffaste tuffa apatisk...
Detta är inte rätt...med skrämsel propaganda
Du vet det är farligt att leva man kan faktiskt dö
Det handlar om olyckor det är ungefär som att visa uppbrända hus på en Villa sajt och visa uppbrända människor och sedan säga att bli inte en i statestiken..
Tycker det är urlöjligt ditt resonemang..
Hur vet du att det är den som gick vidare gjorde fel..(olyckor händer ibland .. vi är människor och männikor gör fel)

Naturligtvis är det viktigt tänka på att vi är mer oskyddade än andra sittande på dessa maskiner och att det är väldigt dumt att ta chanser med dessa kort på handen...
¨Men tänker man på det så kan ju alla dina kort vara
vara Ess väldigt länge...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...