Bli inte däckad

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni som köper en ny gathoj eller kör på gatdäck bör tänka på att dessa däck inte har samma fäste som Rennsport eller liknande racedäck, gatdäck håller 2-3 gånger längre än racedäck på bekostnad av sämre fäste, kör man på gatdäck så ska man hålla ett lågt tempo, många av oss som kör både gata och bana väljer därför att köra på racedäck, dock ska man inte ha övertro på dessa heller, när det släpper så släpper det.

Kör försiktigt innan däcken fått upp temperaturen, detta speciellt på vår och höst, kalla däck är snorhala, racedäck kommer dessutom sällan upp i rätt temp på gatkörningar.

Jag kunde inte sagt det bättre själv...

Och som gatåkare så sparar ni dessutom en slant om ni köper bankörda däck (finns på forumet)
dessa är slitna på kanterna Och jag kan garantera att om du tvivlar på att det är något för dig så är det de... Du kommer inte ut på den kanten ens om du ville göra det.
Visst på bana kanske det finns en liten skara som klarar det (då vet man om det...)

En sak till.. Har man XXXSuper pro klisterdäck så är rullgrus ändå vad det är... Däck är en väldigt viktig faktor.. men underlaget .......

GSXR1100R skrev:
Ni som köper en ny gathoj eller kör på gatdäck bör tänka på att dessa däck inte har samma fäste som Rennsport eller liknande racedäck, gatdäck håller 2-3 gånger längre än racedäck på bekostnad av sämre fäste, kör man på gatdäck så ska man hålla ett lågt tempo, många av oss som kör både gata och bana väljer därför att köra på racedäck, dock ska man inte ha övertro på dessa heller, när det släpper så släpper det.

Kör försiktigt innan däcken fått upp temperaturen, detta speciellt på vår och höst, kalla däck är snorhala, racedäck kommer dessutom sällan upp i rätt temp på gatkörningar.

Har du däck o sälja eller ???

det förra jag köppte av dig börjar bli slitet :)

Nappe skrev:
Har du däck o sälja eller ???

det förra jag köppte av dig börjar bli slitet :)
Jag har några bakelitdäck på hyllan, hör av dig i vår.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8