Mikey
Bygger om allt!
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Har lagt in en tråd här för ett par månader sen men hittar den inte...så det får bli en ny.
Till problemet: Har alltså en Blade -96:a. Började gå riktigt ojämt i höstas sista dagen jag körde med den. Kändes som den gick på tre, för att sen gå klockrent när jag kom över 3000rpm men började att blöddra igen om jag ökade lite mer än vad man kan accelerera med en slö bil...
Har nu startat upp den och märker att grenrören på 3:an och 4:ans burkar inte ens blir varma, bara ljumna. På 1:an och 2:ans bränner jag mig på. Gött tänkte jag, bara att byta en tändspole. MEN den ena tändspolen går till 1 och 4, och den andra till 2 och3. Det är nya stift och det är fin gnista på alla.
KAN det vara något annat än att förknasarna är osynkade eller dyligt...?
Tacksam för svar, har inte råd med en dyr felsökning på MC-verkstad...(student som man är).
/Micke
Till problemet: Har alltså en Blade -96:a. Började gå riktigt ojämt i höstas sista dagen jag körde med den. Kändes som den gick på tre, för att sen gå klockrent när jag kom över 3000rpm men började att blöddra igen om jag ökade lite mer än vad man kan accelerera med en slö bil...
Har nu startat upp den och märker att grenrören på 3:an och 4:ans burkar inte ens blir varma, bara ljumna. På 1:an och 2:ans bränner jag mig på. Gött tänkte jag, bara att byta en tändspole. MEN den ena tändspolen går till 1 och 4, och den andra till 2 och3. Det är nya stift och det är fin gnista på alla.
KAN det vara något annat än att förknasarna är osynkade eller dyligt...?
Tacksam för svar, har inte råd med en dyr felsökning på MC-verkstad...(student som man är).
/Micke