Blade Vinterprojekt =)

Ahlbergboy

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Honda Cbr 900RR Fireblade
Tänkte bygga om baken på min Blade 97.a i vinter. har börjat lite smått redan. fälgarna ska lackeras gula och hela bakdelen. Har fått tag i en Bakram från en R1.a 01.a sadlar, undertail, lampor. håller på att passa till ramen från R1.an till övriga ramen så det ska passa. lägger upp några bilder. kom gärna med något förslag. :yoparty :)

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    100.8 KB · Visningar: 446
  • 2.JPG
    2.JPG
    107.6 KB · Visningar: 304
  • 3.JPG
    3.JPG
    95.8 KB · Visningar: 220
  • 4.JPG
    4.JPG
    100 KB · Visningar: 252
Mitt förslag är att se till att få rätt vinkel på bakdelen. D.v.s. väldigt nära den vinkel som den har orginal. Jag vet inte hur många hojar jag sett som "bara satt på" en annan bakdel alternativt gjort en halv-tysk-röv. Så se till att få rätt linje, det har ofta med sluttningen på tanken att göra.

Good luck :)

Tycker att lutningen ser OK ut! Däremot skulle jag ha uppskattat lite större bilder...:)

om du kollar klister dekalerna så ser du att de är lite mer uppåt än vad sadeln är så jag hade nog lutat bakdelen lite lite mer uppåt för att matcha dem.
kolla linjen på ovandelen klistermärket och linjen på ovandelen baken.
annars kan det där nog bli riktigt snyggt :tummenupp
baken har ju samma form som klistermärkena på tanken, så det matchar ju.

Tycker att lutningen ser OK ut! Däremot skulle jag ha uppskattat lite större bilder...:)

tryck på bilderna sen förstora upp dem.

om du kollar klister dekalerna så ser du att de är lite mer uppåt än vad sadeln är så jag hade nog lutat bakdelen lite lite mer uppåt för att matcha dem.
kolla linjen på ovandelen klistermärket och linjen på ovandelen baken.
annars kan det där nog bli riktigt snyggt :tummenupp
baken har ju samma form som klistermärkena på tanken, så det matchar ju.

Jepp hade tänkt få lite mer lutning på den. möjligtvis länga den lite med. tycker den är lite kort fast det är ändå rätt fränt. får se.! ska jaga tag i Fyrkantsprofiler i veckan sen ska det tigas ihop. sen ska hela bak ramen iväg på Eloxering.. blir nog svart. kan bli snyggt.

Last edited:
tryck på bilderna sen förstora upp dem.

Jepp hade tänkt få lite mer lutning på den. möjligtvis länga den lite med. tycker den är lite kort fast det är ändå rätt fränt. får se.! ska jaga tag i Fyrkantsprofiler i veckan sen ska det tigas ihop. sen ska hela bak ramen iväg på Eloxering.. blir nog svart. kan bli snyggt.

Självklart har jag tryckt på bilderna men jag tycker de är för små ändå! Vill ju ha fullstorlek :) .

Självklart har jag tryckt på bilderna men jag tycker de är för små ändå! Vill ju ha fullstorlek :) .

Och Jag vill ha 10 mille, bröstmuskler och chearleadercheyen i Heroes men man kan inte få allt här i livet.

Då får du väl ta och köpa en trisslott, träna bänkpress och köpa en flygbiljett till USA och hälsa på Hayden!!!!!! :7peta

så kommer det bli...

Bifogat

• DSC00524.JPG
    DSC00524.JPG
    45.9 KB · Visningar: 316
  • DSC00523.JPG
    DSC00523.JPG
    45.9 KB · Visningar: 167
ska på lack efter nyår. fälgarna blir med gula.

Last edited:
Snyggt! Är det en kraschkåpsbakdel? Eller en original?

Ok, trevligt =) Kommer bli kanoners det där! Upp med bilder när du lackat. Hojen alltså.

(Jag har f.ö. två uppsättningar plast, komplett bakram, elektroniklåda, lyse, blinkers mm till en retta som ligger och skräpar...hehe. Hör av dig när du crashat :hihi)

Ok, trevligt =) Kommer bli kanoners det där! Upp med bilder när du lackat. Hojen alltså.

(Jag har f.ö. två uppsättningar plast, komplett bakram, elektroniklåda, lyse, blinkers mm till en retta som ligger och skräpar...hehe. Hör av dig när du crashat :hihi)

haha jaja! ska försöka hålla mig på hjulet ;)

Hör av dig ifall du behöver hjälp me lackeringen.Äger lackfirma.

Mvh CK

Eftersom den modellen av CBR'en ser "tung" ut orginal både fram och bak,
och du nu "lättat" den ordentligt bak så kanske för att få lite bättre
"balans"
så skulle en Hugger + en "choppning" av framskärmen göra susen.

http://www.pyramid-plastics.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=28_41_446&products_id=323

KentW

ja jag hade tänkt se om jag inte hade kunnat få till något snyggt med framskärmen med. om inget annat så köper en annan lite smidigare

Back