Blåst eller bra köp?

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Tjena
Skaffade mig ju en gasgas 250 för ett tag sen, han som hade den innan sa att han hängde med polarna med husaberg 650 och så i axxet men dem hade lite bättre topp bara..
Jag har aldrig testat någon annan motard, men tycker att min går som bara f*n!

Nu undrar jag hur stor skillnad det är mellan min 250 2-takt (trimmad på något vis så slagvolyen är 300cc istället tydligen.. messico rör på också) och en tex. KTM 525 eller Husa 650?
Hänger jag på ? om man tex. hade kört strippen ;)

mp_87 skrev:
Tjena
Skaffade mig ju en gasgas 250 för ett tag sen, han som hade den innan sa att han hängde med polarna med husaberg 650 och så i axxet men dem hade lite bättre topp bara..
Jag har aldrig testat någon annan motard, men tycker att min går som bara f*n!

Nu undrar jag hur stor skillnad det är mellan min 250 2-takt (trimmad på något vis så slagvolyen är 300cc istället tydligen.. messico rör på också) och en tex. KTM 525 eller Husa 650?
Hänger jag på ? om man tex. hade kört strippen ;)
Jocke slutade väl som 2a i SM på en KX250 så nog går det allt åka fort på en sån också ;D

När det gäller raktfram prestanda så har du lite lägre vikt men några hästar kort till de större hojjarna. En standard 525 hänger du möjligtvis på rakt fram (nu vet jag inte vad den ger med dina trimprylar, men förutsatt att den ger bra me pulver), men Husa 650 kommer du tappa mot.

Det som är stor skillnad dock är hur effekten kommer, på en stor fyrtaktare så har du effekt hela vägen från botten. Cykeln rusar inte iväg på samma sätt när du varvar den. Det gör att en fyrtaktare blir lättare att köra. Men rakt fram spelar det ju ingen större roll, så kan ju alla gasa ;P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman