Blåsor i käften

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Visst har man haft blåsor förr i käften, oftast efter jag käkat mkt skräpmat och råa tomater. Men nu är det "lite" värre än vanligt. Har totalt 24 gula/variga blåsor på läpparna. Kan knappt prata, har hängläpp, kan inte sova eftersom det gör så jäfla ont. Sov med en ispåse på munnen inatt. Har kletat på nån från apoteket som inte verkar funka.
Är det värt o gå till husläkaren? Nåt annat tips?

:skrämd Det där lät inte hälsosamt. Vad har du slickat på för nåt?? :D
Gå till en läkare....

Visst har man haft blåsor förr i käften, oftast efter jag käkat mkt skräpmat och råa tomater. Men nu är det "lite" värre än vanligt. Har totalt 24 gula/variga blåsor på läpparna. Kan knappt prata, har hängläpp, kan inte sova eftersom det gör så jäfla ont. Sov med en ispåse på munnen inatt. Har kletat på nån från apoteket som inte verkar funka.

Värt att gå till husläkaren :nicka

Låter som munherpes :) Det är bara att gratulera :tummenupp

Gå till doktorn

Sitter de inne i truten eller ute på läpparna?

Inne i truten i tandköttet och på tungan och runt så heter det Afte och ingen vet riktigt vad det kommer ifrån, några allmänna råd finns dock och jag kan gå i god för att vissa av dem verkar stämma, iallafall på mig.

Överkonsumtion på C-vitamin, dricker jag ett glas apelsinjos så sitter de där sedan.
Dålig kost, dvs lågt blodsocker och sedan smälla i sig mängder med mat en gång om dagen, då sitter de där.
Stora mängder socker, så sitter de där.

Min tandläkares tips var att använda Zendium tandkräm som har visat sig vara bra, det finns specialtandkräm för det, men den har jag inte hittat i butik. Sedan finns det en sorts bedövningssalva att smeta på, svårt och omständigt och så fort det kommer saliv på så försvinner den.

Övriga forskningsområden är att de tror det har ett samband med innehållet i tarmen att göra, så börja ät annorlunda.

Är det utanför käften på läpparna mer så är det herpesvirus och det finns salvor på apoteket.

Se där ja! Sökte och titta vad jag hittade, men jag formulerade mig inte lika väl! :gnissla

http://sv.wikipedia.org/wiki/Afte

Last edited:
Jo jag brukar köra Zendium. Jag hade en blåsa, stor som fan i mungipan för 2 v sen. Den kanske spred sig. Det är på läpparna, lite mer på insida än utsida. Jag köpte en multivitamin juice förra veckan som jag drack upp på 2 dagar, 2 liter totalt.
Sen har jag käkat burgare 2 ggr förra veckan :huvet

Fick en läkartid i eftermiddag, får se vad det ger för resultat. Läkaren på telefonen trodde lite på svinkoppor :va Pucko....

Fick en läkartid i eftermiddag, får se vad det ger för resultat. Läkaren på telefonen trodde lite på svinkoppor :va Pucko....

Svinkoppor är jättevanligt, men man brukar inte säga just svinkoppor för det låter inte så trevligt... Impetigo är vad det heter egentligen. Det smittar jättelätt, så var noga med handhygienen...

/Carin

Lånar tråden lite, vad kan man göra åt tre fucking skitstora blåser i vänster mungipa? börjar fan nästan grinna när jag borstar tänderna..

Lånar tråden lite, vad kan man göra åt tre fucking skitstora blåser i vänster mungipa? börjar fan nästan grinna när jag borstar tänderna..

Om det är herpes så hjälper medicinsk laser läkningen! Inte bara i truten :fakta..jag har haft kunder som har det på andra ställen varpå blåsan läkte till nästa dag efter att jag behandlade dom!

Finns massor med kliniker i Stockholm som använder det. Indium laser är den du skall ha! Fressten måste det inte vara herpes..Indium laser har utomordentlig effekt på sår/blåsor på slemhinnor i allmänhet. Googla!

Last edited by a moderator:

Du mannen, ta en bild ffs! :hihi

2849587 Om det är herpes så hjälper medicinsk laser läkningen! Inte bara i truten :fakta..jag har haft kunder som har det på andra ställen varpå blåsan läkte till nästa dag efter att jag behandlade dom!

Finns massor med kliniker i Stockholm som använder det. Indium laser är den du skall ha! Fressten måste det inte vara herpes..Indium laser har utomordentlig effekt på sår/blåsor på slemhinnor i allmänhet. Googla!
Lätt dyrt :3freak får bli nästa vecka om inte skiten ger med sig. Men då finns det inga standard huskurs tips som hjälper?

Fan ingen bra reklam att ha herpes..

Lätt dyrt :3freak får bli nästa vecka om inte skiten ger med sig. Men då finns det inga standard huskurs tips som hjälper?

Fan ingen bra reklam att ha herpes..

Vänta nu..det var inte jag som hade det :fakta och med tanke på hur många som har det därute (både här och där (:fakta igen)) så är det väl bra att få veta att det finns något som lindrar. 200 spänn är inte så dyrt om man verkligen lider av det!
Edit..eller menade du bra reklam för DIG? :P:gnissla

Last edited by a moderator:
2849642 Vänta nu..det var inte jag som hade det :fakta och med tanke på hur många som har det därute (både här och där (:fakta igen)) så är det väl bra att få veta att det finns något som lindrar. 200 spänn är inte så dyrt om man verkligen lider av det!
Edit..eller menade du bra reklam för DIG? :P:gnissla
Tror jag mennade för mig ;) nej 200 va inte dyrt trode det va 4 siffrigt som allt annat när man ska ha nått fixat..(:brynad)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025