Blästring ventilkåpa

janneviking

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZL900...Kawasaki ZL1000...Kawasaki KZ 1100...Kawasaki KZ 550 LTD
Fick ventilkåpan glasblästrad idag till en gammal Kawasaki men blästraren blästrade insidan med.. så min fråga är om det kan innebära problem? Ska naturligtvis rengöra den men menade att ytan blir sträv.

Fick ventilkåpan glasblästrad idag till en gammal Kawasaki men blästraren blästrade insidan med.. så min fråga är om det kan innebära problem? Ska naturligtvis rengöra den men menade att ytan blir sträv.
Jag hade mest varit fundersam kring packningsytorna, om de också blev blästrade, om man ser till själva blästringens effekt, och att de ev skulle bli något otäta.

har också hört att det är en big nono att glasblästra motorkåpor då glasmediat tydligen kan sätta sig i metallen och sedan lösgöras efterhand och slipa sönder lager och lagerytor. Kan dock bara vara en skröna.

hade dock inte oroat mig för att insidan av kåpan är sträv, de ventilkåpor jag har haft av har varit bra sträva.

Jag hade mest varit fundersam kring packningsytorna, om de också blev blästrade, om man ser till själva blästringens effekt, och att de ev skulle bli något otäta.

har också hört att det är en big nono att glasblästra motorkåpor då glasmediat tydligen kan sätta sig i metallen och sedan lösgöras efterhand och slipa sönder lager och lagerytor. Kan dock bara vara en skröna.

hade dock inte oroat mig för att insidan av kåpan är sträv, de ventilkåpor jag har haft av har varit bra sträva.
Det var det med att glasmediet kan släppa som oroade mig. Speciellt som motorn är helrenoverad under vintern.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back