Blästring och pulverlackering, hjälp!

KåtEM_Danne

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
04, KTM, 450sx
hej, som ni säkert förstår så söker jag en firma som kan just blästra och pulverlacka för en billig peng i sthlm.:D Har ringt runt lite o hittar ändast erbjudanden över 3000 vilket ja tycker är dyrt då ja hört att vissa fått de mkt billigare, alltså runt halva priset. :va
Var ska ja ringa ?

Tyvärr så har jag inga tips om detta i Stockholm. Men jag har fått pris på blästring & pulverlack på ram, sving, 2st fälgar och framgaffel på min Ninja. 2000:-:yoparty
Professionellt företag i Borås.:banana

Ska samma firma göra både blästringsarbetet och pulverlackeringen? Då får du nog kanske räkna med ett pris upp emot 3000kr beroende på hur mycket saker du vill ha blästrat och lackat.

Här i stan tar dom 500kr / fälg om du vill pulverlackera, varken billigt eller dyrt enligt mig. Blästring vet jag inte vad dom kan ta betalt för då jag gör det själv.

Har använt mig av blästrings Ab i jakan. Men visst tar dom ju betalt en slant iaf.

En hel cykel i delar, ALLTING gick på drygt 2,5-3 tusen å blästra. Pulverlack hos Isaxssons gick på drygt 2 k. Men då var det kanon resultat på allt och olika kulörer på många av delarna.

Blästrix i Jordbro har jag använt mig av för blästring. De är duktiga och tog inte mycket betalt. Isaxons är väl givet för pulver. Bra och billiga!

Tyvärr så har jag inga tips om detta i Stockholm. Men jag har fått pris på blästring & pulverlack på ram, sving, 2st fälgar och framgaffel på min Ninja. 2000:-:yoparty
Professionellt företag i Borås.:banana

Kan du skicka pm med namn o tel till mig på firman i borås?

Den första regeln vid ditt ärende är att INTE ringa, då får Du listpris och allt vad det innebär, åker Du däremot dit brukar man kunna gynna deras interna kaffekassa, vilket brukar ge en helt annan prisbild.:D

Kan dom sen ta det när dom ändå kör den önskade kulören brukar det gå ännu bättre. Dvs. Du får inte ha så bråttom.:)

Last edited:
Har använt mig av blästrings Ab i jakan. Men visst tar dom ju betalt en slant iaf.

En hel cykel i delar, ALLTING gick på drygt 2,5-3 tusen å blästra. Pulverlack hos Isaxssons gick på drygt 2 k. Men då var det kanon resultat på allt och olika kulörer på många av delarna.

Blästring AB rockar !:tummenupp

lite trådlyft, men vafaan...
Ringde blästrings AB, och dom skulle ha 1500-2000kr för en crossram!
Bara jag som tycker det är dyrt, eller ligger priserna däromkring?

Hur har ni andra gjort med styrlåset?
Sånt som sitter på halsen av gaffelröret eller vad det kan heta?

Blästrings AB har jag också använt, sedan
http://www.isaxonspulverlack.se/ var snabba och bra.

Tips till andra är att inte glömma bort att påminna om att maska ramnumret, annars syns det inte med pulverlack.

100 på det??
Läste i någon annan tråd att det inte var något problem, det skulle synas igenom :P
Kul när man står på besiktningen utan ramnummer :huvet

lite trådlyft, men vafaan...
Ringde blästrings AB, och dom skulle ha 1500-2000kr för en crossram!
Bara jag som tycker det är dyrt, eller ligger priserna däromkring?

Hur har ni andra gjort med styrlåset?
Sånt som sitter på halsen av gaffelröret eller vad det kan heta?

Jag bad de maska det, samt alla lagerlägen

100 på det??
Läste i någon annan tråd att det inte var något problem, det skulle synas igenom :P
Kul när man står på besiktningen utan ramnummer :huvet

Helt 100, redan blästringan kan gå hårt åt ramnumret om det inte är så djup stansat. Men pulverlack på ramnumret är ingen hit, i synnerhet inte om du även ska ha pulverklarlack.

Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...