BLÅST PÅ R1:a 2004

Holmgren

Medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Såg en annons på blocket angående en R1:a 2004 för 105.

www.blocket.se/view/4279411.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0

Säljaren Tord och jag kom överens om efter långa disskusioner 100 för ca en vecka sedan, o då skulle jag få 2 lås på köpet+ att jag skulle hämta den i Karlstad.
"Jag kommer från Halmstad" Har idag skrivit kontrakt på ett garage fått igenom ett lån på 100 samt skrivit en post växel i hans namn.
Skulle hämta den i karlstad på måndag enl överenskommelse, Skulle få låna min kompis skåpbil att ta hem den i.

Helt plötsligt får jag ett mail av killen som följer:

Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
mvh Tord :kocko

Har stor lust att åka o pryla upp killen "vilken idiot"
Är jävligt irriterad...
Någon som har en Blå R1:a till salu 2004:a?

pengarna går ju att lämna tebax om det ska vara så.. jag har lärt mig att inte ropa hej förens allt är klart.. tråkigt men sant

JonnyN skrev:
Fattar jag inte iheller.. Det va ju han som blåste dig.

Blåst har han väl ändå inte gjort? Ångra sig kan väl vem som helst göra, även om jag förstår att man som köpare skulle bli väldigt besviken.

Vadå, sånt händer väl.
Hade du stått mitt i syndens näste Karlstad en tisdagnatt och fått ett SMS så hade du blivigt blåst. Inte nu va?

Jag skulle inte vilja sälja till någon som får lust att "pryla upp" en bara för att man ångrar sig. Det var väl det tordan kände kanske?

Lycka te' me affärerna :hihi

Förresten, är det inte väldigt ovanligt att låna hela beloppet för en nästan flong ny moppe?
Eller brukar folk göra det?

JonnyN skrev:

Want a R1 skrev:
varför ska jag ta bort det? hans namn står ju i annonsen

För att du har inte blivit blåst,du har inte gett han några pengar han dragit med,vad som däremot hänt är att han tackade nej till att sälja sin hoj till dig.

Och då tycker jag att det är dålig stil att inte ta det nej:et utan att hänga ut hans namn och telefonummer genom att länka till annonsen.

Sen skall vi väl i ärlighetens namn säga att vi har ju bara hört din sida av historien.

:)

Långa farbron skrev:
För att du har inte blivit blåst,du har inte gett han några pengar han dragit med,vad som däremot hänt är att han tackade nej till att sälja sin hoj till dig.

Och då tycker jag att det är dålig stil att inte ta det nej:et utan att hänga ut hans namn och telefonummer genom att länka till annonsen.

Sen skall vi väl i ärlighetens namn säga att vi har ju bara hört din sida av historien.

:)
Oki kanske inte blåst men fan va sur jag hade varit..Men alla kan ju ångra sig.

Tråkit med oseriösa säljare, du får skicka avförin på post till han eller nåt annat. Verkar vara vanligare i södra sverige me att bli blåst. Här uppe spöar man skiten ur nån

Want a R1 skrev:
Såg en annons på blocket angående en R1:a 2004 för 105.

www.blocket.se/view/4279411.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0

Säljaren Tord och jag kom överens om efter långa disskusioner 100 för ca en vecka sedan, o då skulle jag få 2 lås på köpet+ att jag skulle hämta den i Karlstad.
"Jag kommer från Halmstad" Har idag skrivit kontrakt på ett garage fått igenom ett lån på 100 samt skrivit en post växel i hans namn.
Skulle hämta den i karlstad på måndag enl överenskommelse, Skulle få låna min kompis skåpbil att ta hem den i.

Helt plötsligt får jag ett mail av killen som följer:

Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
mvh Tord :kocko

Har stor lust att åka o pryla upp killen "vilken idiot"
Är jävligt irriterad...
Någon som har en Blå R1:a till salu 2004:a?

Jag håller med dig! Förstår att du känner dig rökt.. trist med veliga människor. Jag hittade en superschysst blade på nätet för ett tag sedan,ringde killen o kollade om det är möjligt att hämta den till påsk. Han fick 10 lax i handpenning och ett kontrakt skrevs o faxades fram o tebax.

Görs det rätt håller det i rätten om nån strular..
Lycka till!
:tummenupp

SvartR1a skrev:
Tråkit med oseriösa säljare, du får skicka avförin på post till han eller nåt annat. Verkar vara vanligare i södra sverige me att bli blåst. Här uppe spöar man skiten ur nån
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back