BKK Sviesta 10/7 2009

"Chrille"

Att lite asfalt kan vara så kul...
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Några stycken i passande storlekar
Halloj på er!
Nu börjar det dra ihop sig igen!
Här kommer i allafall lite info/påminnelse ang kursdagen.

Kursen startar med samling/besiktning/inskrivning 07.00 för att avslutas ca kl. 16.00.

Se till att du har körkort, försäkring och personlig skyddsutrustning och observera att motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, stövlar och handskar avsedda för motorcykelkörning. Ryggskydd och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.

Motorcykeln
skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad.
Har du halvslitna däck eller bromsar, rekommenderar vi att du byter före kursen.

Buller
Det är regler för buller på samtliga banor och kravgränsen varierar mellan 92-98 db ( 95db på Sviesta). Om du vet med dig att det låter en del...finns det db killer att köpa hos handlare som du kan använda, alt. orginalsystem.

Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen.
Gruppindelning sker i samband med inskrivningen!

Mat och fika
Jepp, det ingår mat och fika under dagen!

Övriga frågor beträffande din bokning eller ändringar av bokningen sköts av Kansliet, Patrik Eriksson på telefon: 0243-66977 eller via mail patrik.ericsson@svmc.se.

Välkomna!
MVH // Chrille

Suverän dag! Allt rullade på som om ni aldrig gjort annat!

Ja, visst var det kul. Till och med vädret blev ju bra.
Glöm inte att gå in på SMCs sida och utvärdera kursen.

/Stefan S (instr gröna/lugna gruppen)

Riktigt kul.. bra imponerad av att det var så väldigt välsmord kurs.. allt bara flöt.. bra instruktörer

Tack för en kanon dag o bra instruktörer..Första gången på storbana o jag lärde mig mycket..:tummenupp

:tummenupp Det är alltid underbart att se alla glada miner i depån, alla framsteg som gjordes bland åksugna deltagare och framförallt att få se ambulanspersonalen sitta arbetslös i sin bil hela dan...:banana

:Bugar Tack alla som gjorde dagen lyckad och på återseende hoppas jag!

PS. Glöm inte att fylla i utvärderingen

MVH // Eder Träningsledare

Tackar så mycket för en trevlig dag med duktiga och intresserade deltagare!

Träningsledaren skötte sig också ;)

Erik, instruktör steg 3

Tackar så mycket för en trevlig dag med duktiga och intresserade deltagare!

Träningsledaren skötte sig också ;)

Erik, instruktör steg 3

Kan inte mer än hålla med Lill-Ersk om att Chrille och alla deltagare skötte sig kanon:tummenupp

Till och med vädret blev fint vilket kändes rätt skönt efter 10 timmars regnkörning på torsdagen:)

F.ö. så var mina deltagare i Steg 1 medel bäst:yoparty:yoparty

Vill ni göra om detta? Gå in och anmäl er till kursen vi kör på Mittsverigebanan 14-16/8!
Vi blir ungefär samma instruktörsgäng med samma upplägg:krama

Per G

Blir lite avundsjuk när jag läser att ni hade en bra dag på Sviestad. Själv blev jag stående på motorvägen strax söder om Ödeshög på väg till Sviestad. Nått elfel som efter en stund torkande till så jag tog mig till Ödeshög där jag fick vänta ut regnet. Vågade inte fortsätta till Sviestad utan vände hemmåt.
Bara bita i det sura äpplet och komma igen till nästa kurs.
Erich

Näe! Hoppas vi ses på någon kurs igen:tummenupp
Har du återhämtat dig efter all körning och teori?:tungan:)

Per

Vi tittade på 3dagars på Mittsverige, men de va tufft att få in då man precis börjat jobba då och behöver sno ganska många dagar utöver kursdatum för att ta sig till o från. Blir antagligen Sviesta den 6 aug eller när de va istället.

Jag fick ju som tur lära mig att jag satt helt fel ocg får nu börja om från början :D Får väl se på torsdags-körningen hur det går i praktiken :D:gnissla

Tack för en jättekul och välorganiserad dag där allt flöt på med in-och utsläpp och bra instruktörer, etc.

Nu har jag hittat rätt i "Torparen" :yoparty!

Kändes som om jag fått med mig något från i fredags när jag körde på Rörken igår :banana! (Kolla in min avatar Erika).

Ha det gott!

/Cicci, steg 3 snabba gruppen

Jättekul dag verkligen. Är imponerad över hur engagerade alla SMC instruktörer är. Känns inget konstigt att få fråga "dumma" nybörjar frågor heller.

Det var en person som fotade på olika ställen hela dagen, (sista kurvan före målrakan, chikanen etc). Vet ngn vart de fotona publiceras, om de publiceras?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti