Björkevikring

Det är en bana här i trakterna,,,
Det skulle bli värsta anläggningen men det verkar stå lite still. Tror att det hade med tillstånd att göra med katrineholms kommun.
Dom har kört lite med bilar på strippen o så ..
Men deras ambition är att bygga en fullstor racing bana,,,,bara att hoppas!

Gottis skrev:
http://www.bjorkvikring.se/

vad är det för bana har aldrig hört talas om den varför kör vi inte hoj på den fanns inte så mycket info på hemsidan precis :confused:

frollo skrev:
Det är en bana här i trakterna,,,
Det skulle bli värsta anläggningen men det verkar stå lite still. Tror att det hade med tillstånd att göra med katrineholms kommun.
Dom har kört lite med bilar på strippen o så ..
Men deras ambition är att bygga en fullstor racing bana,,,,bara att hoppas!

det finns allså ingen bana lr? är det bara en strip än så länge info nu boys om det nu finns en bana är det någon som har kollat vad det kostar att hyra den

Gottis skrev:
det finns allså ingen bana lr? är det bara en strip än så länge info nu boys om det nu finns en bana är det någon som har kollat vad det kostar att hyra den

Maila eller ring och fråga vet ja´! Finns ju kontaktuppgifter på hemsidan...

Ja vad jag vet så är det bara en strip men kan kolla upp det under dagen .
//Mange
Gottis skrev:

Den långa bansträckningen ser ju riktigt rolig ut, så det är ju synd att asfalten ska ligga där oanvänd.

Vad har hänt sedan artikeln i östnytt publicerades? Ingenting eller?

Penguin skrev:
Den långa bansträckningen ser ju riktigt rolig ut, så det är ju synd att asfalten ska ligga där oanvänd.

Vad har hänt sedan artikeln i östnytt publicerades? Ingenting eller?

Kan man inte få till lite träingar där då?

MatteKholm skrev:
Det är ju ett gammalt flygfält, så de boende runtomkring borde ju vara vana vid lite oväsen? :)
Dessutom skulle det bli en hel del jobb, något som dom borde vara glada över..

Det har skrivits om det i bl.a. katrineholmkuriren. Största problemet/klagan kommer från 08'or som är där över helgerna och vill ha lugn och ro i sina stugor.

MatteKholm skrev:
Det finns en bana, jag var förra året å spanade på massa bilar som körde där, rätt trevliga porschar och andra värstingar.
Jag har också varit där, men det var nog drygt 2 år sedan. Då var det iaf rätt kass asfalt och rejält taskiga avåkningszoner. Det snackades om att det skulle avverkas en hel del skog för att förbättra avåkningszonerna. Då såg det inte inbjudande ut att köra hoj där. Var det bättre förra året?

Maranello skrev:
Jag har också varit där, men det var nog drygt 2 år sedan. Då var det iaf rätt kass asfalt och rejält taskiga avåkningszoner. Det snackades om att det skulle avverkas en hel del skog för att förbättra avåkningszonerna. Då såg det inte inbjudande ut att köra hoj där. Var det bättre förra året?

Tyckte det såg rätt bra ut, med tanken på träd å sånt iallafall? Asfalten var tydligen rätt "grov", slet ut däcken rätt fort på bilarna.

Att bullra eller att inte bullra, det är frågan

En bonde som bodde i anslutning till fältet hade en gång (på 70-talet) en gammal häst, en nordsvensk tror jag bestämt. Jag har för mig att bonden hette Karl-Axel, bonde och bonde förresten han var anställd som traktorförare vid en gård i närheten som heter Valinge.
Hur som helst, eftersom detta var ett militärt flygfält på den tiden så hände det att F11 använde fältet för övning.
En vacker sommardag så startade två Viggen-plan från Björkvik och under rådande vindförhållanden så steg planen rakt över häststackaren som fick hjärtattack och föll stendöd ner.
Karl Axel fick fick en fet ersättning och köpte egen traktor och ny bil.

Det kostar således att bullra, har ni råd med det?

Fist Woman skrev:
Karl Axel fick fick en fet ersättning och köpte egen traktor och ny bil.

Det kostar således att bullra, har ni råd med det?

gött att han insåg att arbetshästar är omodernt iallafall

dessutom, 2 viggen som lyfter, om du inser vad du säjer så är det ett jävla oljud på viggen,
(fast det kanske är så att du aldrig hört en viggen starta på nära håll?). Gripen är som en smygfis i jämförelse.
Att sen ha en bana med bilar/motorcyklar på istället för Viggen, det är väl som att ha några myggor surrande kring huvet ibland.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien