Bittorrentinställningar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Försöker att få igång Bittorrent. Ska ladda hem ett par videos från nätet men det vill aldrig starta. Tror att det är för att jag sitter bakom en router.

Vad för inställningar ska jag göra?

Är det routern som strular måste du börja med att öppna en port i den i vilken du tillåter trafiken till torrent... välj en valfri t ex 8080 eller nått som känns bra och inte är upptaget och öppna där och ev i brandväggen på datorn sen får du i torrent progget ange den porten (vet tyvärr inte hur kör inte torrent)

Tycker att du skall använda bitComet istället www.bitcomet.com tycker att den är både enklare och snabbare än bittorrent. Ang att torrenten aldrig startar, är du säker på att det är folk som "seedar". Jag sitter själv bakom router och brandvägg och hade inga problem att börja ladda .torrent filer när jag installerade bitComet. Men kolla det som Cervantes säger också, välj ett högt portnummer bara så skall det nog funka! Lycka till!

Swedie skrev:
Försöker att få igång Bittorrent. Ska ladda hem ett par videos från nätet men det vill aldrig starta. Tror att det är för att jag sitter bakom en router.

Vad för inställningar ska jag göra?
portforward
portarna: 6881-6889
ska vara jätteöppna
du har säkert nåt som heter NAT i configen

Last edited:
finns endel trackers som inte gillar standardportarna till bittorrent

annars e www.utorrent.com ett bra prog.. en enda .exe på ca 100k som innehåller hela programmet.. bara klicka å köra

Jag hade kört på microtorrent eller utorrent som man också kan kalla det, mycket simpelt program som funkar mycket bra.

Edit: pratar om samma som Heimdal

Kan bara hålla med RR Jonas - Bitcomet är det bästa jag har provat inom torrent.
Sen som jag skrev i förra tråden, så ska du nog se till att skaffa ett konto på en bra tracker med flera seedare (folk som delar ut),
Visst finns det hyffsade trackers utan ratio
(skillnaden på hur mycket upload & download du har på ditt konto),
men oftast när folk har fått hem det dom vill ha, så stänger dom ner laddningen & då är torenten död.. så är det oftast på den största svenska trackern.

Så jag tror inte att det är nått fel på dina inställningar, utan att det inte finns folk som delar ut det som du vill ha!

Loy skrev:
Jag hade kört på microtorrent eller utorrent som man också kan kalla det, mycket simpelt program som funkar mycket bra.

Edit: pratar om samma som Heimdal

bara en sak... heimdal

annars ett superbt skrivet meddelande :tummenupp

RR_Jonas skrev:
Tycker att du skall använda bitComet istället www.bitcomet.com tycker att den är både enklare och snabbare än bittorrent. Ang att torrenten aldrig startar, är du säker på att det är folk som "seedar". Jag sitter själv bakom router och brandvägg och hade inga problem att börja ladda .torrent filer när jag installerade bitComet. Men kolla det som Cervantes säger också, välj ett högt portnummer bara så skall det nog funka! Lycka till!

Jovisst det är ett bra program. Men om man är med i eller planerar att vara med på någon privat torrent sida så bör man välja ett annat program för det pågår just nu en revolution mot bitcomet. Många sidor bannar helt enkelt programmet för att det innehåller buggar som 1 lämnar ut felaktig statestik till sidorna och 2 öppnar upp så folk utanför "medlemskresten" kan ladda ner filer. Så vill man vara säker på att sidorna tillåter en så ska man avnända någon av dessa tre program
1. Azureus [Latest Version Currently 2.3.0.6]
2. Utorrent [Latest Version Currently 1.3]
3. BitTornado [Latest Version Currently STABLE:T-0.3.7 and EXPERIMENTAL:T-0.3.14]

Installera den bittorrent-klient du vill ha. I klientens inställningar öppnar du en port eller ett portintervall beroende på vilken klient du använder. Dessa portar öppnar man sedan i sin router/brandvägg. Som Mr K sa, använd portar över 50000, inte standardportarna.

Sen om man är osäker så kan man efteråt kolla denna sida för att kontrollera att allt funkar som det ska: NatCheck - check your port forwarding and BitTorrent setup

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti