Biltemas Tigersåg, erfarenheter?

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ900
Hej

Finns det någon som har erfarenheter av biltemas tigersåg. Skall slänga ut oljetanken och tänkte först hyra en, efter ett tag så kom jag på att denna kan komma till användning flera gånger så funderar istället på att köpa en egen.

Någon som har erfarenheter av den, tänkte slippa elda upp kåken om jag använder rondellen så sågen verkar bättre :brinnerup

/ZerQ

ZerQ skrev:
2137789 Hej
Någon som har erfarenheter av den
/ZerQ

Generellt sett kan man väl säga att biltemamaskiner å andra budgetmackapärer räcker om man ska göra mindre ingrepp. Ska du renovera större delar av huset är det värt pengarna att köpa/hyra en riktig maskin.

Många järnhandlare och byggvaruhus hyr ut riktiga maskiner. Kan vara värt det.

Jag har inte använt just Biltemas tigersåg men väl andra elverktyg och det värsta exemplet var en slagborrmaskin som dog innan första hålet var urborrat....

Alltså, en riktig tigersåg kostar i runda slängar 2-3000 kronor och det finns en anledning till det, åk och hyr en riktig maskin.

Deras billiga vinkelslip funkar bra...bara att man får skruva isär den och dra åt muttern som håller drevet i vinkelväxlen efter ca 30 sek :hihi

Men köp ett gäng istället,det kostar väl lika mycket som att hyra en.

Har du långt till biltema eller rusta är det ingen idé.
Var dock en i stan som skruvade ett helt plåttak med en skruvdragare från rusta. Han åkte och bytte ut den lite nu och då, han hade tid med det och bodde hyffsta nära.

Hmm, jo skulle ju vilja ha den ett tag efter mitt ingrepp med tanken också, blir nog till att jag hyr en för oljetanken och så kan man ju köpa en sedan till lättare arbeten.

Biltemas sticksåg håller garanterat inte för att såga ur en tank..
Sen ska du hyra en Metall kap med hårdmetall klinga, det går mycket snabbare än att stå o hacka med en sticksåg :tummenupp

Annars köper du tigersågen på biltema, för att såga av hörnet på tanken med.
Därefter hyr du en riktig nibbler, skär som smör i tanken :)

Köp 2 tigersågar när du ändå är igång. Tigersåg använder många proffs när de river ut oljetankar. Tigersågen ÄR effektiv.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT