Biltemas packningsmaterial?

brodin

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 929
Biltema har ett packningsmaterial som man kan klippa å skära i själv. Gå in på biltema.se och sök på packningsmaterial. Det heter
Asbestfritt packningsmaterial

Duger det till en cylinderfotspackning till min RGV 250 -91? Någon som har provat det. Jag har klippt ut och skärt packningen. Den har mycket bra passform. Precis som original.
Jag väntar på originalpackningar som jag beställt. Men om jag inte hinner få det före helgen så funderar jag på att sätta dit min "Biltema packning".

Vad tror ni om det?

Du menar detta på bilden nedan?

Jag har ingen erfarenhet från detta, men däremot papperspackning på rulle från "Swedoit" eller vad de nu hette. Denna säljer Biltema också, och den funkar bra. Jag brukar stryka på tunnt med packningsklister, antingen från sprayburk eller från tub (sprayburk är att föredra).

/J

Bifogat

• 60-2000_h.jpg
    60-2000_h.jpg
    43.6 KB · Visningar: 580
Packningsmaterial

När jag rev min RGV250 i höstas hittade jag diverse junk som cylinderfotspackning och det var inte där jag hade nåt problem..
Det satt nåt "gör-det-själv" packningsmaterial som dessutom var avskuret på ett ställe och dessutom i två lager för att öka höjden...

Jag skulle inte montera annat än orginal, men det är väl en smaksak iofs.

/Micke

RG500-Johannes skrev:
Du menar detta på bilden nedan?

Jag har ingen erfarenhet från detta, men däremot papperspackning på rulle från "Swedoit" eller vad de nu hette. Denna säljer Biltema också, och den funkar bra. Jag brukar stryka på tunnt med packningsklister, antingen från sprayburk eller från tub (sprayburk är att föredra).

/J
Minifråga: Var finns det sån spray?? Trött på att kleta runt med en tub...

Glöm inte att tjockleken på cylinderfotpackningen är viktig. Är den för tunn riskerar du att kolven krockar med toppen.

Jag köpte topplockspckning på biltema till en välpreppad B20 för länge sen och jag han åka 100 m innan den packningen gick åt helvete, så är det samma material i den packningen du ska köpa så avråder jag dig absolut, men det är väl inte så jätte högt tryck vid cylinderfoten så....

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back